תביעה של 2.5 מיליון ש' נגד חברת אתרים בנוגע לתיכנונו של פרויקט שפך הירקון בצפון תל-אביב

לטענת התובעים פיתוח פרויקט עיר הימים הסמוך יבטל פיתוחו של השפך

חברת ניהול הפרויקטים א. אפשטיין, ליפסקי אדריכלים והאדריכל אלי ליפסקי, תובעים מחברת אתרים 2.5 מיליון שקל, בגין ניהול ותיכנון פרויקט שפך הירקון בת"א. התביעה הוגשה היום (ד') לבית המשפט השלום בת"א.

בין היתר טוענים התובעים, באמצעות עו"ד עמיעד גולברגר, כי החלטת העירייה לפתח את פרויקט עיר ימים תביא לביטול פרויקט שפך הירקון הסמוך.

חברת א. אפשטיין טוענת, כי באוגוסט 1995 חתמה על חוזה עם אתרים, לפיו תנהל את הפרויקט בשלב התיכנון, וכן תנהל את תיכנון מערכות התשתית והפיתוח.

א. אפשטיין, היתה אמורה לקבל 2.33 מיליון שקל. החברה אומרת , כי ביצעה חלק גדול מהעבודות שהוסכם עליהן ולהפתעתה נודע לה כי אין אפשרות מעשית לבצע את החוזה. לטענתה, מאחר שתיכנון חצי האי הירקוני הועבר למשרד האדריכלים אורי שטרית, לא ניתן יהיה לפתח את שני הפרויקטים זה ליד זה.

א. אפשטיין, בשליטת ד"ר יואב סרנה, אומרת כי אתרים התחייבה לשלם 30% מהחוזה, גם אם תבטל אותו. א. אפשטיין תובעת 950 אלף שקל.

ליפסקי אדריכלים והאדריכל אלי ליפסקי תובעים מאתרים 1.55 מיליון שקל בגין תיכנון הפרויקט. ליפסקי טוענת, כי לא קיבלו תשלום מהחוזה המקורי על סך 750 אלף שקל - חוב שצבר ריבית.

לטענתה, אתרים אמרה כי בעתיד, יתכן שפרויקט שפך הירקון ישולב בתוך פרויקט עיר ימים. לא הוגש כתב הגנה. (תיק אזרחי 04 /70723)