היזם עמנואל מאור יבנה וישווק כפרי גמלאים של קב' אמפא - כ-500 חדרים בשלב ראשון

מאור ינהל ההקמה והשיווק של כפרי הגמלאים בכפר המכבי ובקיבוץ חפץ חיים - לאוכלוסיה הדתית

יזם הנדל"ן עמנואל מאור יתכנן, יבנה וישווק את כפרי הגמלאים של קבוצת אמפא - כך קובע חוזה שנחתם באחרונה בין הצדדים. בשלב ראשון ינהל מאור את ההקמה והשיווק של כפרי הגמלאים שתבנה אמפא בכפר המכבי (ליד חיפה), ובקיבוץ חפץ חיים (ליד גדרה). מאור יקבל דמי ניהול ושיווק כמקובל בענף, אך לא נמסר הסכום המדויק.

מאור נחשב לאחד המומחים הבולטים בארץ בתחום בניית, שיווק וניהול בתי אבות ובתי דיור מוגן. הוא ניהל במשך 18 שנים את חברת משכנות כלל, מקבוצת כלל, שהיא בעלת בתי דיור מוגן בבת-ים ובכפר-סבא. מאור פרש באחרונה לגמלאות מכלל, ועתה הוא מנצל את הניסיון והידע שלו כדי לפתוח עסק עצמאי.

חברת עמנואל מאור אחזקות, שחתמה על החוזים, נמצאת כיום בבעלותו המלאה של מאור. הוא עומד להכניס שני שותפים, כל אחד מהם 33% - בנו גדי, מהנדס בניין במקצועו, ומהנדס נוסף שהתמחה בבניית בתי דיור מוגן, ועובד כיום באחת החברות הגדולות בענף זה.

קבוצת אמפא החליטה באחרונה להגביר את פעילותה בתחום הנדל"ן. היא חתמה על חוזים עם כפר המכבי וחפץ חיים, לבניית בתי דיור מוגן בני 300-200 חדרים כל אחד. החוזים נחתמו על-פי החלטות מועצת מקרקעי ישראל, המאפשרות לקיבוצים לחתום על חוזים עם יזמים פרטיים במסגרת הרחבת הקיבוצים.

בית הדיור המוגן בחפץ חיים יהיה הראשון בארץ באיזור לא עירוני המיועד לאוכלוסיה דתית. הוא בא לענות על הצרכים המיוחדים של ציבור זה, המתקשה להתגורר בבתי דיור מוגן הנושאים אופי חילוני. כיום יש בתי אבות ובתי דיור מוגן לציבור הדתי רק בערים, כגון ירושלים, רמת גן, בני ברק ופ"ת.

אמפא נדל"ן הגבירה באחרונה את פעילותה גם בתחום בניית שכונות קוטג'ים על קרקעות של קיבוצים. החברה בונה שכונת מגורים ראשונים בקיבוץ שדה נחמיה בגליל, ועומדת להתחיל בבניית שכונות נוספות במנרה וכפר סולד.

הכדאיות הכלכלית מבוססת בין היתר על החלטה אחרת של מועצת המינהל, שלפיה יתן המינהל ללא תשלום, לקיבוצים בקו העימות, קרקע לבניית שכונות כאלו, וקוני הדירות ישלמו רק בעד הוצאות הפיתוח.