כבל התקשורת התת-ימי לב יחל לפעול ב-20 בינואר

הכבל יפעל בקיבולת התחלתית של 5 ג'יגהביט; הקיבולת המקסימלית: 20 ג'יגהביט

חברת מד-1 תפעיל את כבל התקשורת התת ימי החדש בין ישראל לסיציליה החל מה-20 בינואר, בקיבולת התחלתית של 5 ג'גהביט. הקיבולת המקסימלית של הכבל היא 20 ג'יגהביט, ואת השדרוג ניתן יהיה לעשות, לפי הצורך, בתחנות הקצה, בלא לגעת בכבל עצמו.

הכבל, באורך 2,550 קילומטרים, מחבר את תל אביב עם ירוסקופוס שבקפריסין, ועם מזארה שבסיציליה. מנקודות אלו יתחבר הכבל לכבלים בינלאומיים ברחבי העולם. שיווק קיבולת הכבל החל לפני יותר משנה, והיזמים הביעו שביעות רצון מרובה מהביקוש לשירותיו.

חברות תקשורת כמו כייבל אנד ויירלס, AT&T, מפעילות התקשורת הבינלאומית בישראל וחברות טלפון מאיטליה, שווייץ וקפריסין, חתמו הסכמים בשווי עשרות מיליוני דולרים. הכבל נקרא על שם גדעון לב, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, שהגה את הפרוייקט וניהל אותו בשלבים הראשונים. לב נפטר לפני כשנה וחצי.

בפרוייקט שותפות, נכון להיום, שלוש חברות טלפון לאומיות: בזק הישראלית (21.25) טלקום איטליה (%18.25) וסיטה הקפריסאית (%7.25). כן שותפות בכבל החברות הישראליות כללקום (%18.25), גלובסקום (%8.25), עורק (%8.25), טלרד החזקות (%9.25) וקמה תקשורת (%9.25).

הממונה על ההגבלים, דוד תדמור, לא אישר את השתתפות בזק בפרוייקט, בגלל הבעלות שלה על הכבלים הקיימים עתה, אמוס לסיציליה וסיוס לקפריסין. הוא קבע, כי רק בית הדין להגבלים עסקיים יוכל לאשר את השתתפות בזק בפרוייקט. מד-1 הגישה בקשה להיתר זמני להשתתפות בזק, ומחכה לתשובת תדמור כדי לכלול אותה בעתירה שתגיש לבית הדין להגבלים עסקיים.

מלבד זאת, קבוצה בה שותפים שי לבנת, מנכ"ל קמה תקשורת, וחברת גלובסקום, מנהלת בימים אלה בדיקת נאותות לחבילת אחזקות של טלרד החזקות, אותה הם רוצים לרכוש. הנכס העיקרי באחזקות הוא הנתח במד-1.

(גלובסקום היא חברה אחות של "גלובס") תים מחשבים מפיצה בישראל מדפסות רשת חדשות של חברת דטה-פרודקטס, המשלבות הדפסה, צילום מסמכים והפצה, ומיועדות לארגונים שלהם משימות הדפסה "כבדות". מדובר בשני דגמים המאפשרים הדפסה במהירות גבוהה ברזולוציה של 600 נקודות לאינצ', הדפסה דו-כיוונית ועוד.

המדפסת מדגם DDS‏26 מאפשרת הדפסה של עד 62 עמודים בדקה. דגם DDS‏05 מאפשר הדפסה של 50 עמודים בדקה. המשתמש יכול לבחור לאיזו מדפסת לשלוח ההדפסה, בהתאם לנתונים המופיעים בעמדת העבודה שלו, הכוללים את כמות הנייר המצויה במדפסת, גודל הנייר ועוד - כל זאת, עוד בטרם שלח הוראת ההדפסה. לשתי המדפסות אפשרות להדק עד 50 דפים, לנקב מסמכים ולאחד בין שתי הפעולות.

המדפסות מתאימות לעבודה עם מרבית מערכות ההפעלה הנפוצות בשוק, בכללן: חלונות, מקינטוש, נובל, יוניקס, סאן ו-VMS. המחיר: 19-29 אלף דולר.

אלה יעקבי