משהב"ט מונע מבריטיש גז להפיק הגז בעזה

החברה הבריטית מצאה את הגז בשטח השייך לרשות הפלשתינית, והרשות גם שותפה בקידוחים

חברת בריטיש גז אינה יכולה בשלב זה להתחיל בהפקת הגז הטבעי, בשווי כמה מיליארדי דולרים, שמצאה מול חופי עזה, בשל מגבלות שונות מצד מערכת הביטחון. כך נודע ל"גלובס". החברה הבריטית מצאה את הגז בשטח השייך לרשות הפלשתינית, והרשות גם שותפה בקידוחים.

בריטיש גז החליטה להתחיל בהפקת הגז לאחר שהגיעה באחרונה להסכם עם אחים עופר לגבי הקמה משותפת של תחנות כוח פרטיות גדולות בארץ, אשר ירכשו את הגז הטבעי לצורך ייצור החשמל מהשדות של בריטיש גז מול חופי עזה. לבריטיש גז גם היתרים לקידוחי גז בתוך ישראל, אך החברה עדיין לא מצאה בהם תגליות גז מסחריות משמעותיות.

נודע, כי שר התשתיות, מודי זנדברג, מתכוון להעלות את נושא ההיתרים של מערכת הביטחון בפגישה שיקיים בימים הקרובים בנושא פרויקט הגז הטבעי עם ראש הממשלה, אריאל שרון.

משרד הביטחון מסר בתגובה, כי "מערכת הביטחון פועלת להסדר הנושא". חברת בריטיש גז מסרה בתגובה, כי "לחברה נמסר שיימצא פתרון בתוך 14 יום". כידוע, שרון הטיל בעבר וטו על האפשרות שחברת החשמל תתחייב לרכוש גז טבעי לטווח ארוך מבריטיש גז, עקב מעורבות הרשות הפלשתינית בקידוחים.

בכך דחה שרון את עמדתו של שר התשתיות הקודם, יוסף פריצקי, שתמך ברכישת גז מבריטיש גז, במקביל לרכישת הגז המתוכננת ממצרים ולרכישה הקיימת משותפות ים תטיס. מאוחר יותר, החליט צוות ממשלתי, כי בריטיש גז תוכל למכור את הגז שמצאה מול חופי עזה ללקוחות אחרים בארץ.