בנה"פ ורפפורט הסכימו להיכנס למו"מ על מכירת אינטר מריטיים לבנק הפועלים

היקף העיסקה הצפוי לרכישת הבנק השווייצרי הקטן המתמחה בבנקאות פרטית - 400-600 מיליון שקל

בתום מו"מ שנמשך חצי שנה, הודיע היום (א') בנק הפועלים , כי הושלמה חתימתו של מסמך עקרונות בין הבנק לבין בעלי הבנק השוויצרי בנק אוף ניו-יורק אינטר מריטיים, לפיו מסכימים הצדדים להיכנס לבדיקה ומו"מ לקראת רכישה אפשרית של כל מניות הבנק על-ידי בנק הפועלים שווייץ.

השלמת המו"מ כפופה בין היתר להשלמת הבדיקות ולקבלת היתרים שונים בישראל ובחו"ל. הבנק שב והעריך, כי מחיר העסקה יהיה 400-600 מיליון שקל, כאשר המחיר הסופי בטווח ייקבע לפי ממצאי הבדיקות שייעשו.

בנק ניו יורק אינטר מריטיים נמצא בשליטת איש העסקים היהודי-שווייצרי ברוס רפפורט (72%). מדובר בבנק קטן המתמקד בבנקאות פרטית, שהמטה שלו נמצא בג'נבה.

רכישת הבנק תאפשר לבנה"פ להרחיב את עסקי הבנקאות הפרטית שלו באירופה, בעיקר בשווייץ, וכן להיכנס לפעילויות במוסקבה ובהונג-קונג, מקומות בהם יש לאינטר מריטיים שלוחות. בנוסף יש לאינטר מריטיים שלוחות במונטבידאו וסידני.

לבנק אינטר מריטיים הון בהיקף של 76 מיליון פרנק שוויצרי. את שנת 2003 סיים הבנק ברווח נקי של 2.15 מיליון פרנק, לעומת 2.5 מיליון פרנק בשנת 2002.

רפפורט (83) היה בעבר בעל השליטה בחברת חיפושי הנפט והגז לפידות. בנוסף לפעילות הפילנטרופית הענפה שלו בישראל, הוא היה אחד המשקיעים הגדולים בקרן ההון סיכון אתגר. השקעה זו הסתיימה בסכסוך משפטי מתוקשר עם הקרן, המנוהלת על-ידי יוסף צ'חנובר, שבסיומו יצא רפפורט מהשקעתו בקרן .

מאז 1956 חי רפפורט בשווייץ, אך לאורך השנים הוא שומר על זיקה ישראלית חזקה. את דרכו העסקית החל בענף הספנות והקים את תאגיד הספנות אינטר מריטיים. ב-1965 הקים רפפורט בז'נבה את בנק אינטר מריטיים, ובשנות ה-80 מיזג אותו עם בנק אוף ניו-יורק שהוקם ב-1784, ומחזיק כיום ב-28% ממניות הבנק.

מהודעת בנק הפועלים עולה, כי מדובר בעיסקה משולבת של רכישת כל מניות הבנק, הן מניותיו של רפפורט והן מניות בנק אוף ניו-יורק.