אהרון כהן נבחר פה אחד לנשיא הבא של התאחדות הקבלנים

כהן יבוא במקומו של שמואל אולפינר, המסיים 4 שנות כהונה ומנוע מלכהן קדנציה נוספת

הקבלן והיזם הירושלמי אהרון כהן, 60, נבחר היום (ה) אחר הצהרים פה אחד, למעשה, לנשיא הבא של התאחדות הקבנים. הוא נבחר בועידת חטיבת הבונים שנערכה בהרצליה, והמינוי יאושר פורמלית בועידת ההתאחדות שתהיה בשבוע הבא בירושלים. כהן יבוא במקומו של שמואל אולפינר, המסיים 4 שנות כהונה ומנוע מלכהן קדנציה נוספת.

כהן, שהיה בשנים האחרונות סגן נשיא ההתאחדות ויו"ר ארגון הקבלנים בירושלים, קיבל את קולותיהם של כל 120 צירי הועידה מ-15 ארגונים איזוריים. הוא היה המועמד היחיד. המועמד הנגדי, יו"ר ארגון קבלני השרון יהושע שפונדר, הסיר את מועמדותו לפני שבועות מספר, לאחר שהתברר שלכהן יש יתרון ברור.

ועידת התאחדות הקבלנים היא בת 180 חברים 120 נציגי הבונים ו-60 נציגי הקבלנים החוזיים. בשנת 2000 נחתם הסכם בין שתי החטיבות, שלפיו התחיבה יחטיבת החוזיים לתמוך בשנים 2004-2008 במועמד של חטיבת הבונים. בחירתו של כהן היתה מובטחת בכל מקרה, מאחר שלחטיבת הבונים חטיבת הקבלנים יש רוב של שני שלישבועידה. חטיבת החוזייםלא תעמיד כל מועמד נגדי לאהרון כהן.

כהן יבחר בשבוע הבא לנשיא לשנתים, עד דצמבר 2006. יו"ר ארגון הקבלנים בת"א, משה רפולביץ, יבחר בשבוע הבא למ"מ נשיא ההתאחדות.

כהן הוא מותיקי הקבלנים והיזמים בירושלים. הוא בנה מאות דירות בירושלים ובמבשרת ציון, חלקן בשותפות עם החברה הקבלנית הותיקה האחים ישראל.

הערב, מיד לאחר בחירתו לנשיא, אמר כהן לגלובס: "ציבור הקבלנים והתאחדות הקבלנים הם ציבור מעסיקים אחראי, הרואה את עצמו שותף לכל ההחלטות הקשורות לענף הבניה והנדל"ן. אני מקוה, שממשלת ישראל ושריה יראו בנציגי ההתאחדות שותפים למדיניות הבניה והשיכון , ויכירו בכך, שציבור הקבלנים והבונים הוא הזרוע הביצועית של המבינה בנושאים אלו".

אחד מתפקידיו הראשונים של הנשיא החדש יהיה לבחור במנכ"ל חדש להתאחדות, במקום יהודה שגב העומד לפרוש בסוף החודש.