ביהמ"ש: נתיבי איילון תוכל להתקשר עם נתיבי זהב לאספקת סופגי אנרגיה לאיילון דרום

דחה בכך את בקשתה של חברת טרפיטק טכנולוגיות, שטענה לפגמים בהצעה שזכתה במכרז

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת חברת טרפיטק טכנולוגיות והנדסת תנועה להוציא צו ביניים, המורה על עיכוב הליכי ההתקשרות החוזית בין נתיבי איילון לחברת נתיבי זהב מתל אביב, בקשר לאספקת סופגי האנרגיה מכביש איילון דרום (קטע יוספטל -דב הוז).

המבקשת טענה, כי נפלו פגמים בהצעתה של נתיבי זהב, שזכתה במכרז, המורים על עיכוב ביצוע ההצעה.

התקן סופג אנרגיה נשוא המכרז הוא מתקן בטיחות, המוצב לפני מכשולים קשיחים בדרכים, כגון גשרים ומחלפים עשויים בטון, ומטרתו לספוג את האנרגיה במקרה שכלי רכב מתנגש במכשול.

השופטת שרה דותן ציינה בהחלטתה, כי אינה משוכנעת שעלה בידי המבקשת להראות סיכויים טובים לזכות בעתירתה לפסול את זכיית נתיבי זהב ולקבוע כי היא הזוכה במכרז. עוד ציינה דותן, כי למשיבות עלולים להיגרם נזקים בשל הקפאת הליכי המכרז.

לדבריה, אספקת סופגי האנרגיה והתקנתם אמורה להתבצע בדחיפות, בשל הצורך לפתוח את הכביש לתנועה בהקדם האפשרי.

דותן הוסיפה, כי העתירה והבקשה הוגשו כאשר הליכי הביצוע היו בעיצומם והזוכה התקשרה עם ספקית ההתקנים והתחייבה לרכוש את המוצר. על כן היא אינה סבורה, כי מאזן הנוחות מחייב להורות על עיכוב ההתקשרות החוזית.

נתיבי איילון טענה בתגובה לבקשה, כי התקנת סופגי האנרגיה מהווה תנאי לפתיחתו לתנועה של כביש איילון דרום בקטע יוספטל-דב הוז, שעם השלמת ביצוען יתאפשר פתיחת קטע הכביש. לדבריה, קיים אינטרס ציבורי מובהק בביצוע העבודות בהקדם האפשרי. (עת"מ 2928/04).