כור תיירות ומלונות דן עלו לסיבוב המכריע במיכרז על רדיסון-מוריה

הצעותיהן - קרובות מאוד למחיר המינימום, 75 מיליון דולר, ונמוכות בהרבה מההצעות שהתקבלו ללא מיכרז

סיבוב שני יתקיים בין שתי ההצעות המובילות במיכרז למכירת רשת המלונות רדיסון-מוריה. הסיבוב השני ייערך ביום א' בשעה 12:00, בין כור תיירות לבין מלונות דן.

ל"גלובס" נודע, כי שתי החברות הגישו הצעות קרובות מאוד, גבוהות רק ב-%1-%3 ממחיר המינימום שנקבע במיכרז, שעמד על 75 מיליון דולר ל-%93 מהמניות. צוות ניהול המכירה, בראשות יו"ר אמות, ריצ'רד ערמון, קבע, כי שני המציעים שעמדו בכל תנאי הסף של המיכרז, בתנאים הכספיים והתנאים הנלווים - כור תיירות ודן - יגישו הצעות משופרות אחרונות.

לפי הערכות בענף, מלונות דן הניחה, כי היא תהיה המתמודדת היחידה, והגישה מחיר קרוב מאוד למחיר המינימום, ולכן לא תעלה את הצעתה. כור תיירות עדיין שוקלת את הצעתה.

אמפ"ל מסרה במהלך המיכרז, כי הגיעו אליה מספר הצעות, וגם בשבוע האחרון מסרה, כי מדובר ב-5-3 הצעות. בפועל, קבוצת קמפ-קליין ההולנדית, יחד עם רדיסון-סאס העולמית, הודיעה לצוות המכירה, כי היא מבקשת להציע מחיר עבור רשת המלונות אבל מחוץ למיכרז, ומותנה בדיו-דיליג'נס.

מרדכי יונה, ששקל להגיש הצעה באמצעות חברת קומפי שבשליטתו, החליט שלא לגשת. הוא מסר ל"גלובס" כי "מחיר המינימום גבוה מדי, ואין כדאיות כלכלית ברכישה במחיר זה".

עם זאת, הערכות בענף גורסות, כי הרשת נמכרת מתחת למחיר הריאלי של נכסיה, לא כולל עלות הקרקע. לרדיסון-מוריה 3 מלונות בבעלותה וניהולה - בירושלים, ים המלח ואילת - בהם בסך הכל 800 חדרים. מחיר המינימום משקף מחיר של פחות מ-100 אלף דולר לחדר, כאשר עלות בנייה חדר עומדת היום על 120 אלף דולר (ללא קרקע).

רשת רדיסון-מוריה נמצאת בבעלות אמפ"ל (%46), אמות (%27), גמול (%20). יתר המניות - %7 - בבעלות קרן ההשקעות של חברת העובדים. במיכרז נקבע, כי לחברת העובדים אופציה למכירת מניותיה, והרוכש מתחייב לרכוש אותן באותו מחיר.

שתי ההצעות הנוכחיות נמוכות מהמחיר שהוצע לבעלי רדיסון-מוריה, כאשר ניסו למכור את הרשת לפני מספר חודשים. אז התקבלו הצעות של 82.5 מיליון דולר מכור תיירות (עם שיפור ל-85 מיליון דולר תמורת מכירת מגרש שבבעלות מוריה, סמוך למלון מנדרין); של אלי פפושדו, מוטי זיסר ובוריס איוושה בסך 85 מיליון דולר; ושל קבוצת קמפ-קליין עם רדיסון-סאס בסך 86.5 מיליון דולר.

עם זאת, מבנה ההצעות שונה, וחלק מההתחייבות שנכללו קודם לכן במיכרז על חשבון הרוכשים, הועברו למוכרים