הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות מנהל מינהל התכנון, שמאי אסיף, אישרה את תוכנית ות"ל 10 - כביש 7, כביש רוחב מהיר המחבר את מחלף אשדוד עם כביש 6. הכביש יעבור בתוואי כביש 41, תוך הרחבתו ובניית מחלפים. השנה נפתח לתנועה קטע כביש 7 המחבר את חוצה ישראל עם צומת גדרה.
אישור התוכנית בות"ל נמשך 14 חודשים - לאחר שהוגשה לוועדה באוקטובר 2003 ולאחר שהוכרזה כתוכנית תשתית לאומית ביולי 2003.
במצבו הסופי יחבר הכביש את כבישי האורך הראשיים: כביש 4 - גהה, כביש 40, כביש 6 - חוצה ישראל, וכביש 1 - ת"א-ירושלים, בחיבור מהיר דרך מחלף שורק.
ביחד עם תוכנית למחלוף צומת עד הלום, באשדוד, שאושרה שבוע קודם בות"ל, הכביש ייתן מענה למכלול הצרכים התחבורתיים של האיזור, בראשם חיבור נמל אשדוד והעיר אשדוד למערך הדרכים הארצי. הכביש יאפשר גישה לאיזור הדרום, הצפון וירושלים.
באמצעות כביש זה ייוצב מעמד אשדוד ובעיקר מעמדו של נמל היובל באשדוד כמתחם מרכזי במדינת ישראל. בנוסף, על-פי התוכנית, הקמת הכביש תאפשר פיתוח איזורי תעשייה קיימים ומתוכננים בסמוך לכביש: איזורי התעשייה כנות, מבצע, איזור התעשייה בגדרה, ויואב (בצומת ראם) ובאמצעותם יתווספו מקומות תעסוקה רבים וכן פיתוח איזורי מגורים חדשים.
במהלך קידום התוכנית בות"ל הושם דגש להסדרת נגישות לבית הספר החקלאי "כנות"; שמירה על שלמות מערך התחבורה ציבורית ותנועת הולכי רגל במכלול מחלף גדרה; שיקום המחצבה הנטושה בצידי הכביש (בסמוך למושב נווה מבטח) בעודפי עפר מהכביש; וכן התייחסות פרטנית להשפעות על קרית החינוך של "גבעת ושינגטון" הסמוכה למחלף בית-רבן.
לתוכנית הוגשו שבע השגות, בעיקר מטעם היישובים בסביבה, בנושאי השפעות צפויות לשימושים קרקע קיימים באיזור. הוועדה בחנה פעם נוספת את ההשפעות, ולגבי רובן מצאה כי התכנון נותן מענה מיטבי. עקב כך הוועדה אישרה את התוכנית פה אחד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.