וול סטריט ג'רנל: יבמ ולנובו הסינית יקימו יצרנית פי.סי חדשה, עם רוב בידי הסינים

נישואין כאלו יעניקו יתרונות לשני הצדדים: יבמ תמשיך ליהנות משירותי תחזוקה ומימון

ענקית המחשבים יבמ ויצרנית המחשבים הגדולה בסין, לנובו גרופ, מתכננות להקים במשותף יצרנית מחשבים אישיים חדשה שתהיה הבעלים של עיסקי ה-PC של יבמ, מוסר הבוקר ה"וול סטריט ג'רנל" בהסתמך על מקורות יודעי דבר.

הבעלות על החברה החדשה תהיה ברובה בידי לנובו, ואילו בידי יבמ תהיה אחזקת מיעוט קטנה במידה מספקת, שהכנסותיה ורווחיה או הפסדיה לא ייכללו בתוצאות התפעוליות של יבמ.

לפי העיתון, עוד בטרם תושלם העסקה, לנובו אמורה לשלם עד 2 מיליארד דולר עבור אחזקת הרוב בפעילות ה-PC של יבמ. סכום זה הוא חלק לא גדול מאומדן המכירות השנתיות, 10 מיליארד דולר, של הפעילות של יבמ. אבל עסקה עם לנובו, בעלת הנוכחות הקטנה מחוץ לגבולות סין, פותחת בפני יבמ אפשרויות נדיבות של שרותי תחזוקה ועסקי מימון, העשויים להיות רווחיים מאד.

לשתי החברות הגדולות תמריץ חזק להצלחת החברה החדשה. יבמ מעוניינת להמשיך להשיג הכנסה מן המימון והשירות למיליוני המחשבים האישיים שנמכרים לחברות גדולות ברחבי העולם; לנובו מעוניינת להשיג את יתרונות הגודל שתעניק לה רכישת יצרנית המחשבים האישיים מס' 3 בעולם, והמותג המוערך של יבמ.

לדברי המקורות, לנובו תעתיק את המטה של החברה החדשה לראליי בצפון קרוליינה, שם פועלת יחידת העיצוב והפיתוח של יבמ PC. המטה הראשי של יבמ PC שוכן בסומרס, ניו יורק. צפוי ש-2,500 מעובדי יבמ יצטרפו לחברה החדשה.