"צריך לבטל את המכרז לנתיב המהיר בתל-אביב, זאת הרפתקה חסרת אחריות שתעלה לקופת המדינה 500 מיליון שקל". כך אמר מנכ"ל משרד התחבורה סלמן בן-ציון ל"גלובס". הדברים נאמרו על רקע ההחלטה לא להקים את תחנת הרכבת במסוף שפירים שתוזיל את עלות הפרויקט ב-107 מיליון שקל.
"הפרויקט הזה הוא טעות, ולא צריך להתבייש להודות בטעויות. הוא פורסם בשלב שהפרויקט לא הושלם לא מבחינה הנדסית ולא מהמבחינה הרעיונית ולכן זוהי טעות להמשיך ולקדם אותו. הנזק שיגרם למדינה בקידום הפרויקט גדול בהרבה מהנזק בביטולו", אמר.
פרויקט הנתיב מהיר כולל סלילת נתיב של 13 ק"מ בין נתב"ג למחלף קיבוץ גלויות, הקמת מסוף תחבורה שישלב חניון חנה וסע, מסוף אוטובוסים, מרכז פיקוח על מערכת האגרה ומערכת לניהול התנועה.
הפרויקט, בעלות של 400 מיליון שקל, אמור לטפל בעומסי התנועה בכניסה לתל אביב בשעות העומס - והרעיון העומד בבסיסו הוא נתינת עדיפות לתחבורה הציבורית בכניסה לתל-אביב.
הנתיב מיועד לתחבורה ציבורית ורכב פרטי שישתמש בנתיב ישלם אגרת גודש שתשתנה בהתאם לעומס. לבעלי רכב פרטי תינתן אפשרות להחנות את הרכב בחניון בנתב"ג ולהיכנס לתל-אביב ללא תשלום באמצעות מערכת שאטלים.
בן-ציון התייחס לדברי שר התחבורה, מאיר שטרית. לדבריו, "המסר למשקיעים בביטול הפרויקט יוכיח רצינות. טעינו, ואנחנו מתקנים. נפצה כל אחת מהתמודדות בחצי מיליון שקל ונחסוך למדינה מאות מיליונים. זה עדיף על השקעה לא אחראית של 500 מיליון שקל".
המכרז לנתיב המהיר נחשב לפרויקט הדגל של משרד האוצר ול"בייבי" של החשכ"ל, ד"ר ירון זליכה, בעיקר כיוון שהפרויקט מטפל לראשונה בבעיית התחבורה דרך הביקושים ולא דרך הגדלת היצע הכבישים.
התנגדותו המקצועית של בן-ציון לפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב ידועה לכל העוסקים בתחום. אך זוהי הפעם הראשונה בה הוא אומר כי יש לבטל את הפרויקט. בן-ציון הצליח תקופה ממושכת ל"תקוע" את הפרויקט בתמיכת שרי התחבורה שהתחלפו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.