חברת מוצרי טיפוח הבית אס.סי ג'ונסון תקים חברה-בת בישראל בשותפות עם דנשר

החברה המשותפת תתבסס בשלב הראשון על היקף פעילות של כ-60 מיליון שקל, על סמך המותגים שעוברים אליה

חברת מוצרי טיפוח הבית האמריקנית, אס.סי ג'ונסון, תקים בארץ חברה בת שבה תהיה שותפה דנשר, שעד כה שיווקה את מוצריה בארץ. אס.סי ג'ונסון שפועלת זה 118 שנה, מגלגלת מחזור מכירות של כ-6 מיליארד דולר. היא מעסיקה 12 אלף עובדים בלמעלה מ-110 מדינות. בישראל משווקים מותגיה טואלט דאק, פלדג', גלייד, רייד(קוטל מקקים) ואדג'.

כל מותגי ג'ונסון יעברו לחברה החדשה, לרבות מותג נוסף של אקסטרה פלסטיק שנרכש על ידי דנשר, גלילונית, בתחום שקיות האשפה. ג'ונסון תקבל לידיה האופציה לרכוש את המותג ולמכור אותו גם בחו"ל.

את החברה המשותפת צפוי לנהל דורון אדם, שמנהל כיום את הנציגות של אס.סי ג'ונסון.

דנשר רכשה 35% מאקסטרא פלסטיק ב-2002, תמורת 25.4 מיליון שקל. זאת, בנוסף ל-9% שהחזיקה בחברה עוד קודם לכן. ביתרת המניות מחזיק יחיאל טייטלבאום.

אקסטרא פלסטיק מתמחה ביצור שקיות פלסטיק ומוצרי פלסטיק. במסגרת העסקה שנערכה לפני שנתיים מיזגה לתוכה דנשר את פעילות השיווק של אקסטרא שיווק, הכוללת הפצת מוצרי השמפו, סבונים, ריבות וחטיפים.

חברת דנשר הוקמה על ידי אבנר ברק לפני 30 שנה. כיום היא נמצאת בבעלות שני בניו, טל ורון. דנשר משווקת את המותגים מרמולייט (מזון ללא סוכר), טואלט דק ניקוי אסלות, רייד (קוטל חרקים), גלייד (בישום הבית), פלדג' לניקוי רהיטים, אדג' ג'ל גילוח, פרש וואנס, אנרג'ייזר, אורל בי, מרידול, גלילונית, קליאו, פופסטאר (פופקורן למיקרוגל), פמילי, פוג'י, ווילדה. לא ניתן היה להשיג את תגובת דנשר לידיעה.

החברה המשותפת שתקום בארץ תתבסס בשלב הראשון על היקף פעילות של כ-60 מיליון שקל, על סמך המותגים שעוברים אליה. כל פעילות דנשר כיום כ-350 מיליון שקל.

חשוב להדגיש כי העבודה שדנשר הצליחה לשכנע את אס סי ג'ונסון שהחברה שתקום בארץ מטעמה תהיה בשותפות עמה, מהווה הישג לא מבוטל. דנשר, כמו סוכנויות רבות אחרות שפועלות בארץ, ספגה מכה כשנלקחו ממנה בעבר סוכנויות של מותגים בינלאומיים עליהם בנתה ובהם השקיעה. בעיקר בא הדבר לידי ביטוי עם כניסתה של יוניליוור לארץ, עם רכישת ויטקו, אז לקחה אליה יוניליוור את המותגים שלה שקודם לכן שווקו בידי דנשר.

לא מעט חברות המבססות את פעילותן על הפצת מוצרים בינלאומיים, מתקשות להבטיח את פועלן לשנים, בגלל שהמותגים אינם שייכים להן בעצם, ובמקרים רבים מקדם הסיכון בעסקים מסוג זה הינו גבוה. אפילו זכיון ג'ונסון אנד ג'ונסון שעבר לאחרונה מרנדי לשסטוביץ', מבוסס כידוע רק על זכויות ההפצה. לשסטוביץ' אין בעלות על המותג, ורנדי - שהיתה תלויה במותגים הבינלאומיים, איבדה בזה אחר זה גם את גרבר וגם את ג'ונסון אנד ג'ונסון. לפיכך, יש לראות במהלך של שבו מהווה דנשר שותפה בחברה הבת של אס סי ג'ונסון השגי בר משמעות לטווח ארוך המבטיח את המותגים הבינלאומיים בפורטפוליו של היבואנית הישראלית.