לבנת: "זיקה פוליטית אינה עילה למינוי או לפסילה"

שרת התקשורת, לימור לבנת, אמרה היום (ד') בוועדה לביקורת המדינה, כי היא דווקא מעדיפה למנות לתפקידים במשרדה אנשים הקרובים לה בהשקפותיהם, אבל רק מבין מועמדים אחרים שהם בעלי כישורים זהים. לבנת אמרה זאת בדיון מיוחד של הוועדה, שנערך בעקבות כתבה שפורסמה במקומוני "ידיעות תקשורת" על מינויים פוליטיים לכאורה שביצעה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יוסי כץ, הגדיר כמעוותת את גישת השרה, לפיה ניתן להעניק משקל כלשהו להשקפתו הפוליטית של מועמד לתפקיד. הוא ציטט מפסק דין שניתן לאחרונה בבג"ץ, לפיו יש לבחור במועמד לתפקיד רק בשל כישוריו, וציין שגישה זו מקובלת גם על מבקר המדינה.

לבנת הגדירה את הפירסום כ"בדיחה לא מוצלחת" ופירטה כל מינוי שנעשה בתקופת כהונתה. היא אמרה, כי בשנתיים וחצי האחרונות מונו על ידה עשרות אנשים, אך כל המינויים עברו את אישורה של ועדת בן-דרור וחלק מהמינויים שפורסמו אף לא מונו על ידה אלא על ידי הגורמים המוסמכים ברשות הדואר.

לבנת הדגישה, כי הזיקה הפוליטית של אדם המועמד למישרה איננה מהווה בעיניה עילה למינוי או לפסילה, אם כישוריו המקצועיים עונים על הדרישות.

נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, ומבקר המדינה, אליעזר גולדברג, שנכחו בדיון, לא הגיבו.

עם זאת נתן הדיון במה לנציגי הליכוד בוועדה לציין כי "תמה התקופה שחברי הליכוד היו פסולים מלכהן בשירות המדינה כפי שהיה בעבר".

ח"כ דורון שמואלי (צומת), שהושבע אתמול במקום ח"כ פיני בדש, אמר: "אם היו היום בחירות להסתדרות עובדי המדינה, העבודה ומפלגות השמאל היו גורפות %80 מהקולות, הודות לתופעת המינויים הפוליטיים של מפלגת העבודה".

ח"כ זאב בוים אמר, כי היה מעדיף דיון עקרוני בנושא המינויים הפוליטיים, בלי קשר לפירסום זה או אחר. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר, כי לימור לבנת נלחמה בכנסת הקודמת נגד המינויים של מפלגת העבודה, אבל כעת היא עושה את אותם הדברים ובסדר גודל כפול. "נוכח הפיטורים הפוליטיים והמינויים הפוליטיים יש שלטון של פחד, טרור והפחדה בכל משרדי הממשלה", אמר פינס