סגן הסניגורית הציבורית ד"ר דיוויד וינר נמצא בביתו לאחר ניסיון לשים קץ לחייו

וינר מאושפז בביה"ח איכילוב במצב אנוש * וינר טיפל במסגרת תפקידו, מטעם הסנגוריה הציבורית, בהכנת בקשתו של יצחק זוזיאשווילי למשפט חוזר

סגן הסניגורית הציבורית הארצית, ד"ר דיוויד וינר, נמצא ביום שישי ירוי בביתו, כפי הנראה לאחר ניסיון לשים קץ לחייו, בנסיבות הקשורות לייצוגו של יצחק זוזיאשווילי, המואשם ברצח השופט עדי אזר. ככל הידוע, וינר השאיר פתק ובו הסביר את מניעיו לנסיון ההתאבדות. הוא מאושפז בביה"ח איכילוב במצב אנוש.

וינר טיפל במסגרת תפקידו, מטעם הסנגוריה הציבורית, בהכנת בקשתו של יצחק זוזיאשווילי למשפט חוזר, ובמסגרת זו ייצג את לקוחו מול רשויות אכיפת החוק, זאת מבלי שהעלה על דעתו כי המדובר במי שלכאורה תכנן באותה עת את רצח השופט עדי אזר ז"ל והיה מעורב ברצח.

במסגרת חקירת רצח השופט מסר ד"ר וינר עדות בפרשה כעד, ולא כחשוד. מראשות משרד המשפטים נמסר, כי הם משוכנעים כי ד"ר וינר פעל בפרשה זו כסניגור, במסגרת שליחותו המקצועית, בתום לב, ונקלע מבחינתו לסיטואציה קשה עד בלתי אפשרית.

וינר, בן 46, עובד בסנגוריה הציבורית מיום הקמתה. בתפקידו האחרון הוא שימש כסגן הסניגורית הציבורית הארצית וממלא מקומה. בין יתר תפקידיו סייע וינר בהקמת מחוזות הסנגוריה, היה אחראי על ביסוס קשרי החוץ של הסנגוריה מול גורמים שונים, לרבות המשטרה והפרקליטות, שימש בהקמתה ועמד בראש מחלקת תיקי בית המשפט העליון בסנגוריה הציבורית, ובמקביל טיפל גם בבקשות למשפטים חוזרים, ובכלל זה בקשתו למשפט חוזר של עמוס ברנס.

וינר מחזיק גם בתואר ד"ר לפילוסופיה מטעם אוניברסיטת "ייל", ובמקביל לתפקידו בסנגוריה הציבורית עוסק רבות גם בתחום האקדמי ומלמד מספר קורסים באוניברסיטת בר-אילן, שם זכה לתואר של מרצה מצטיין.

הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענבל רובינשטייין, אמרה הבוקר כי "ד"ר וינר הוא חבר אהוב, משפטן מבריק, איש ישר והגון, בעל עקרונות אתיים מן המעלה הראשונה. כמי ששימש בעבר כתובע בפרקליטות הוא מגלה ערנות ורגישות לניואנסים של ההליך הפלילי על כל צדדיו והיבטיו. מאפיינת אותו התפיסה המקצועית שבמרכזה הקפדה יתרה על יושר והגינות, הן כלפי הצד שכנגד והן כלפי בית המשפט. כדרכו ונאמן לעקרונותיו פעל ד"ר וינר גם בפרשת זוזיאשווילי ללא דופי במסגרת שליחותו כסניגור".

במשרד המשפטים הביעו צער ותדהמה מהמקרה.

מלשכת עורכי הדין נמסר, כי "במסגרת תפקידו נקלע וינר לפרשה מזוויעה של רצח השופט אזר ובשל נסיבות שהיו מעל לכוחותיו, היה לקרבן נוסף של פרשה נוראה זו. אירוע זה מצטרף לסדרת דיווחים שהתפרסמו בזמן האחרון, מכולם עולה כי החברה הישראלית ובעיקר מערכת הצדק בישראל, חייבים להפנים את החשיבות המכרעת של סניגורים הממלאים את תפקידם באומץ ובאחריות".