הזכויות הדיוניות

ספריו של עו"ד ד"ר משה קשת אודות הזכויות הדיוניות וסדרי הדין במשפט האזרחי אינן צריכים היכרות לציבור עורכי הדין בישראל. בימים אלו יצאה המהדורה ה-14

ספריו של עו"ד ד"ר משה קשת אודות הזכויות הדיוניות וסדרי הדין במשפט האזרחי אינן צריכים היכרות לציבור עורכי הדין בישראל. בימים אלו יצאה המהדורה ה-14, בשני כרכים, בהוצאת ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין בישראל.

שני כרכי הספר נסבים על הפרוצדורה האזרחית, מראשית ההליכים ולאורכם. בכלל זאת, בחירת הערכאה הדיונית, שיקולי סמכות (לסוגיה), ניסוח כתבי טענות, ניהול הליכי הביניים, נושאים הקשורים במהלך המשפט, בקשות רשות ערעור וערעורים, ועוד ועוד.

המהדורה החדשה, כקודמותיה, סוקרת את הנושאים השונים, ובצידם ההלכות הרלוונטיות שניתנו על ידי הערכאות השונות. במהדורה החדשה נכללים נושאים חדשים, כגון פרק שיוחד לנושא המשפט החוזר בתחום האזרחי.

כאמור, שני קבצי הספר מושתתים על תבנית מוכרת מהמהדורות הקודמות, בליווי העידכונים של הנושאים השונים ותוספות פסק הדין שנתחדשו מאז צאתה לאור של המהדורה הקודמת, וכן הנושאים החדשים שנכללו בהם. מעין טקסט-בוק של סדרי הדין, שכידוע זוכים לשינויים ולעידכונים תכופים.

שינויים אלו מקבלים משנה תוקף לנוכח "המהפך החוקתי", שנותן את אותותיו גם בסוגיות של סדרי דין. שינויים נוספים שלמן הזמן האחרון - האחדת ההוראות בנושא סעדים זמניים, והשלמת החסר בתחום הסעדים הזמניים (צו מניעה וצו עשה זמני, שלא הוסדרו בעבר בתקנות).

הקבצים מכילים תוכן עניינים מפורט (מומלץ להכניס בעתיד את תוכן העניינים בראשיתו של כל אחד משני הקבצים, ולא רק בקובץ הראשון), וכן מפתחות מגוונים ומפורטים בסופו של הקובץ השני (כנ"ל, בהתאמה).

(ד"ר משה קשת - הזכויות הדיוניות וסדרי הדין במשפט האזרחי - שני כרכים, מהדורה 14, בהוצאת ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין).