קנית מבקשת לתקן תביעתה נגד עיריית ת"א בנוגע להיטלים והאגרות על פרויקט מרכז עזריאלי

טוענת כי חויבה בכפל; "העירייה גובה היטל ביוב בגין התקנת צנרת, הממומנת כבר באמצעות אגרה"

חברת קנית השלום השקעות, היזמית של פרויקט מרכז עזריאלי, מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א להתיר לה לתקן את כתב התביעה נגד עיריית ת"א. בין הצדדים יש מחלוקת בנוגע לתשלום אגרות בנייה והיטלים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

קנית מבקשת לתקן את התביעה ולהוסיף אליה את היטלי הפיתוח ששולמו בגין אגרת הנחת צינורות, להוסיף את היטלי הפיתוח בגין הכספים ששולמו בשל היטל הביוב.

לטענתה, העירייה כלל לא הניחה את תשתית הביוב, אלא קנית הניחה אותה. החברה מבקשת להוסיף את חיובי היטל הסלילה שטרם נקבעו.

בפנייה נאמר, כי לאחר הגשת התביעה לפני שנתיים, הגיעו לידיה חלק מתחשיבי העירייה שהיוו בסיס לקביעת תעריפי היטלי הפיתוח. לטענתה, מהתחשיבים עולה, כי העירייה חייבה את קנית ביתר/בכפל וקנית מבקשת לתקן את התביעה כדי לתבוע בגין חיוב יתר זה.

קנית טוענת, באמצעות עורכי הדין דוד שמעונוב ורונית פלג, כי היא הוסיפה לכתב התביעה המתוקן את דרישתה לבטל את החיוב נוסף הנוגע לכל היטלי הפיתוח, לרבות היטל הביוב.

לטענתה, אחרי הגשת כתב התביעה התברר לה, כי העירייה גובה היטל ביוב בגין התקנת צנרת ביוב, הממומנת כבר באמצעות אגרת הביוב. עיון בתחשיב היטל הביוב ואגרות הביוב מראה כי בשניהם נכלל רכיב הוצאות החלפת צנרת מערכת הביוב, ציינה.

לטענתה, העירייה זקפה פעמיים הוצאות אלה וגילמה אותן בתעריפי היטל ואגרת הביוב ובנוסף גובה העירייה היטלים ביתר. (ת"א 1982/02).