12 חיילים נפגעו מנפילת 2 קסאמים בתוך בסיס צבאי בצפון רצועת עזה

שניים מהחיילים נפגעו באורח בינוני * 10 בתים נפגעו בקיבוץ רגבים מנפילת קסאם

החמאס ממשיך לשגר רקטות קסאם ללא הפסקה. היום (ד') בבוקר נפצעו 12 חיילים מפגיעת שתי רקטות קסאם בתוך בסיס של צה"ל בצפון רצועת עזה.

אתר YNET דיווח, כי הרקטות נחתו בבסיס הצבאי בשעה 10.00. אחת מהן נפלה ליד חדר האוכל בבסיס, והשנייה ליד אחד המשרדים. 12 חיילים, אנשי סדיר ומילואים של ההנדסה הקרבית, נפצעו באירוע. שניים מהם נפגעו באורח בינוני מרסיסים והיתר באורח קל.

מרבית הפצועים פונו לטיפול בבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע.

בהלה בבסיס

חייל המילואים, שהיה עד ראייה לנפילת הקסאמים, סיפר ל-ynet: "בדיוק היינו בשלב הזיכויים, אחרי 26 ימים של מילואים בבסיס. החיילים הסדירים היו צריכים להחליף אותנו בשעות האלה. שמענו פיצוץ ראשון. כל החיילים רצו. אחרי עשר דקות היה בום שני לא רחוק מהמקום שבו נפל הקסאם הראשון ועוד כמה חיילים נפגעו, בצורה יותר קלה".

החייל ציין, כי כבר היה עד מספר פעמים לנפילת רקטות קסאם בקירבת הבסיס. "זה כמו משחק שחמט. פעם נופל לידך ופעם נופל רחוק ממך. הפעם זה היה מאוד קרוב אלינו.

"ראיתי שחלק מהחברים שלי מהגדוד נפצעו. מקווה שהם יהיו בסדר. זו דרך לא קלה לסיים ככה את התקופה הזאת של המילואים".

חייל סדיר שהיה בבסיס סיפר כי עם הנפילה הראשונה הוכרז בבסיס נוהל מיוחד: "שמנו שכפ"צים וקסדות ונשארנו בתוך החדרים.

"שמענו את הרעש הכבד של הנפילות וידענו שיש נפגעים. רק אחרי חצי שעה הרשו לנו לצאת החוצה וראינו שיש נזק לכמה משרדים ולמכולה בבסיס"

בפיקוד דרום בצה"ל פתחו בחקירת הירי ומקורו בתוך הרצועה.

הרקטות נורו מעזה

מהתחקיר עולה, כי שתי הרקטות נורו משכונת סג'עיה שבצפון העיר עזה. ההערכה היא, כי מדובר שוב ביוזמה של פעילי חמאס. לאזור שבו שוכן הבסיס נורו בתקופה האחרונה מספר רב של פצצות מרגמה. לפני מספר שבועות נפצעו שישה חיילים מפצצת מרגמה שפגעה במוצב של צה"ל בדרום הרצועה.

כשעה קודם לכן, לראשונה מאז תחילת ירי רקטות הקסאם, נורתה רקטה לתוך קיבוץ גבים. הקיבוץ שוכן במועצה האיזורית שער הנגב, לא הרחק ממכללת ספיר.

עשרה בתים נפגעו

כתוצאה מפגיעת הרקטה נפגעו למעלה מעשרה בתים של תושבי הקיבוץ, הפגיעות הן בעיקר נזקים לחלונות שנופצו ורסיסים. רקטה נוספת נפלה הבוקר באזור שדרות, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בנוסף נפלה פצצת מרגמה בהתנחלות בצפון הרצועה. לא היו נפגעים.

כוחות הביטחון העבירו הנחיות לכל תושבי האיזור להימנע בזמן הקרוב מהוצאת הילדים השוהים במוסדות החינוך אל מחוץ למבנים - עד להוראה אחרת בעניין.

הבוקר הגיעו אנשי מס רכוש לקיבוץ וגם הם תירגלו לראשונה יחד עימם את המציאות של פגיעת קסאם במבנים.

"עד עכשיו שמענו את מערכת ההתראה פועלת באיזור ותמיד הבחנו בפגיעות באיזור מחוץ לקיבוץ, אבל היום נפל דבר בקיבוץ", ציין תושב הקיבוץ. "התחושה כאן קשה מאוד הבוקר, אנשים יצאו מבוהלים החוצה עם פיג'מות. זו היתה שעה שבה הילדים הולכים לגנים ולבתי הספר וזה רק מוסיף לחרדה שקיימת ממילא.

ידענו שיום אחד זה יקרה ואכן זה קרה, אנו מקווים שזה לא יחזור כי האווירה בקיבוץ הבוקר קשה מאוד".

גם בשדרות, שבה נחתה רקטה מוקדם יותר הבוקר, התחושה קשה. אתמול הפגינו כ-200 מתושבי שדרות בהפגנה ספונטנית שנייה השבוע. התושבים אומרים כי "אנו מרגישים כמו ברולטה רוסית, אתה יודע שתחטוף רק לא ברור מתי ואיך תהיה הפגיעה". אמש שוחחו ראש הממשלה שרון ושר הביטחון מופז עם ראש העירייה אלי מויאל והבטיחו לסייע. שרון גם הבטיח לבקר בקרוב בשדרות.

קודם לכן הלילה סיכלו חיילי צה"ל ניסיון פיגוע במחסום ארז. חולייה של שלושה מחבלים שהתקרבה לצד הפלשתיני של המחסום, החלה להשליך רימונים ולירות לעבר החיילים, במקביל נורו פצצות מרגמה לעבר האזור. אחד החמושים פוצץ מטען סמוך לקיר המעבר בניסיון לחדור לצד הישראלי, אך קצין צה"ל שהיה במקום הסתער לעברו והרג אותו.

שלושה שוטרים פלשתינים נפצעו מהירי, ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

מתקפה של החמאס

הג'יהאד האיסלמי וגדודי חללי אל אקצה נטלו במשותף את האחריות על ניסיון הפיגוע שהתרחש שעה קלה לפני שהמעבר אמור היה להיפתח, כדי לאפשר לכ-800 עולי רגל פלשתינים לעבור למצרים ומשם למכה שבסעודיה.

בעקבות האירוע נסגר המחסום, וכניסתם של עולי הרגל למצרים לא התאפשרה.

במערכת הבטחון מעריכים, כי החמאס מנסה בירי הקסאמים ופצצות המרגמה לגרור את צה"ל לתוך איזורים בנויים ברצועת עזה לקראת הבחירות ברשות הפלשתינית ובכך לפגוע באבו-מאזן.