צו מניעה זמני נגד ייצור שיווק קירות מתועשים בשיטת קירטונג

ביהמ"ש: חברת קירטונג הניחה תשתית ראייתית מבוססת לכאורה שאיזוקל מבנים ושמר פלוס גנבו את סודותיה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו מניעה זמני, האוסר על החברות איזוקל מבנים ושמר פלוס שירותים מרכזיים ועל מנהליהן, לייצר ולשווק קירות מתועשים (אלמנטים טרומיים) בשיטת קירטונג, שהיא טכנולוגיה המזרזת את תהליכי הבנייה ומוזילה עלויות. הצו הוצא לבקשת חברת קירטונג 2001 ומנהלה אליהו מימון.

בכתב התביעה נאמר, כי אליהו מימון הוא ממציאה של שיטת קירטונג, והבקשה לרישום הפטנט הוגשה לרשם בפברואר 2001 והיא עדיין תלויה ועומדת.

התובעים האשימו את המשיבים במעשי "עוקץ". לטענת התובעים, בחסות מו"מ שנוהל בחוסר תום לב ולמראית עין בלבד בדבר חוזה לניצול הפטנט על ידי המשיבים, חשפו המבקשים בפניהם את סודותיהם.

לטענת התובעים, לאחר חשיפת הסודות הפסיקו המשיבים את המו"מ, בטענה שהדרישות הכספיות של קירטונג גבוהות מדי, והחלו לייצר ולשווק מוצרים באותה שיטה, תוך שימוש בסודות התובעים.

השופט יהודה זפט קבע בהחלטתו, כי התשתית הראייתית להוכחת טענת העוקץ רעועה ביותר, אולם הונחה תשתית ראייתית לכאורית, לפיה המשיבים היו שותפים לגזילת הסודות המסחריים. עוד לדבריו, המבקשים הניחו תשתית לכאורית מוצקה ביותר לביסוס תביעתם נגד המשיבים בעילה של גניבת סוד מסחרי.

המשיבים חויבו בהוצאות המבקשים בסך 50 אלף שקלים. (בש"א 19992/04).