זנדברג: השאילתה הראשונה שלי באופוזיציה תהיה על הטעות שנעשתה במכרז לאחים עופר

"אדרוש משר התשתיות החדש, בן-אליעזר, לבדוק מה נעשה כדי לתקן הטעות בסך 130 מיליון שקל"

ח"כ מודי זנדברג (שינוי) הודיע היום (ב'), כי השאילתה הראשונה שלו כחבר אופוזיציה תהיה בעניין הטענות לטעות שבוצעה במכרז תחנת הכוח הפרטית במישור רותם, מכרז שבו זכתה קבוצת אחים עופר.

זנדברג, שמונה על-ידי יו"ר שינוי, ח"כ טומי לפיד, ל"שר התשתיות והחוץ בממשלת הצללים של שינוי", ידרוש משר התשתיות החדש, בנימין בן-אליעזר, לבדוק מה נעשה עד היום כדי לתקן את הטעות, שלכאורה גרמה נזק של 130 מיליון שקל לקופת המדינה.

זנדברג כיהן עד לפני חודש כשר התשתיות, והוא זה שהתריע על הטעות, אחרי שקיבל על כך דיווח מראשי משרד התשתיות, בראשם מנכ"ל המשרד, אלי רונן.

בצוות הבינמשרדי שהכריע לטובת זכייתה במכרז של קבוצת האחים עופר, היו חברים גם נציגי משרד התשתיות, אך הגורמים הדומיננטיים בוועדה היו אנשי האוצר. בראש הוועדה עמד סגן החשב הכללי באוצר, דוד גרשונוביץ, ואת המכרז הוביל בשנה האחרונה החשב הכללי באוצר, ירון זליכה.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס", כי זנדברג התריע על הטעות בפני ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר האוצר, בנימין נתניהו.

המסמך חובר בתחילת דצמבר, מספר ימים לפני סיום כהונתו של זנדברג. זנדברג מגדיר במכתבו את הטעות כ"קשה וחמורה", וטוען, כי למרות פניותיו, הנושא לא תוקן. הוא מבקש לשקול צעדים משפטיים כדי לתקן את הטעות, ומציע לפנות לקבוצת אחים עופר, שזכתה במכרז.

משרד האוצר לא התייחס לפרשה מאז חשיפתה בשבוע שעבר.

תחנת הכוח אמורה לקום בהשקעה של 274 מיליון דולר. כפי שפורסם בשבוע שעבר, במשרד התשתיות טוענים, כי הטעות נעשתה לגבי גובה התעריפים, וככל הידוע חלק מהתעריפים חושבו לפי תעריפי זמני שפל, הנחשבים לנמוכים יותר, במקום לפי תעריפי שיא.

בקבוצת אחים עופר אמרו בשבוע שעבר, כי לא ידוע להם על טעות שנפלה במכרז. גורמים המקורבים לנושא אמרו בשבוע שעבר, כי "במשרד האוצר לא יודעים כיצד לנהוג לגבי הטעות. ברור למעורבים בנושא שכמעט בלתי אפשרי לתקן את הטעות, שכן לאחים עופר נמסר בבירור על זכייתה, ועל-פי החוק קשה להחזיר מכרז לאחור, אחרי שכבר נסגר".