צה"ל צפוי להזמין מבריל נעליים קלות בהיקף של 20 מיליון ש' במהלך 2005

ההזמנה הנוכחית מצטרפת להזמנה נוספת בהיקף של 11 מיליון שקל שגם היא תסופק במהלך השנה הנוכחית * מנכ"ל החברה: "לא צפויות עוד הזמנות מצה"ל בשנת 2005 אך ייתכנו הזמנות לשנת 2006"

חברת בריל תעשיות, בשליטת משפחת בוסקילה ומשפחת גנזי, אשר עוסקת ביצור ויבוא של נעליים, ממשיכה לקבל הזמנות נוספות ממשרד הביטחון הישראלי. החברה הודיעה היום שלפי תוכנית העבודה של משרד הביטחון לשנת 2005, צפוי המשרד להזמין מהחברה נעלי צבא בסכום כולל של כ-20 מיליון שקל. הנעליים מיועדות לאספקה עד לנובמבר 2005.

מדובר בהזמנה חדשה, שמצטרפת להזמנה שקיבלה החברה מצה"ל. בתחילת נובמבר 2004 קיבלה החברה הזמנה בהיקף של 11 מיליון שקל שמרביתה מיוחסת לשנת 2005, כך שבריל מתחילה את השנה עם צבר הזמנות מצה"ל שמסתכם בכ-31 מיליון שקל. בשנת 2004 קיבלה בריל הזמנות בהיקף כולל של 14 מיליון שקל מצה"ל לנעלים צבאיות: הזמנה אחת הייתה אמורה לשרת את מחזור המתגייסים בחודש אוגוסט וההזמנה השנייה שירתה את המתגייסים בחודש נובמבר.

יהודה אלבז, מנכ"ל חברת בריל, ציין היום כי להערכתו ההזמנות של צה"ל - בהיקף של 31 מיליון שקל - צפויות לסכם את רמת הביקושים לשנת 2005 וכי הזמנות נוספות שיתקבלו במהלך השנה הקרובה צפויות להיכלל בשנת 2006. "הפערים בהיקף ההזמנות בין השנים 2004 ו-2005 נובעים מהעובדה שבשנת 2004 התקבלו הזמנות רק למחצית השנייה של השנה בעוד שבשנת 2005 הייצור הוא לכל אורך השנה", אמר אלבז.

בריל השקיעה בפיתוח הנעל הצבאית כמה מיליוני דולרים, ששימשו למחקר ופיתוח, בניית דגמים, ניסויי שדה והשקעה במכונה מיוחדת. ייצור הנעליים מתבצע במפעל החברה בראשון לציון, בכושר ייצור של מאות זוגות נעליים ביום, אולם דרכה של החברה אל החוזה הנכסף עם משרד הביטחון לא הייתה פשוטה. בריל זכתה במכרז לאספקת נעליים לצה"ל בשנת 2000, אלא שהפיתוח של החברה לא עמד בתקנים הצה"ליים וכעבור שנתיים פגו הזכויות של החברה במכרז.

בבריל לא התייאשו ובשיתוף עם משרד הביטחון, פיתחו את הנעל הצבאית הקלה שאמורה לענות על כל התקנים הצה"ליים בהם חיי מדף ארוכים, עמידות לשמנים ולדלקים ועוד. בתחילת שנת 2004 הושלם פיתוח הנעל הצבאית, בהתאם לתקנים הצה"ליים, מה שהביא להזמנות של 7 מיליון שקל בחודש פברואר אשתקד - הזמנות שנועדו לספק את צרכיהם של המתגייסים החדשים בחודש אוגוסט 2004.

בריל לא עוסקת רק בייצור נעליים לצה"ל. החברה מפעילה כיום 67 חנויות, מהן 65 חנויות תחת המותג גלי ו-2 חנויות תחת המותג דפנה. לאחרונה רכשה החברה את פעילות חברת סולוג, תמורת 30 מיליון שקל. מטרת הרכישה היא להשתמש בענף ההלבשה כמנוע הצמיחה העתידי של החברה, שמתמקדת בעיקר בתחום הנעליים. סולוג, שמפעילה 23 חניות בקניונים ומתמחה בהלבשה לתינוקות, ילדים ונוער, סיימה את שנת 2003 עם מחזור מכירות של כ-28.4 מיליון שקל אשתקד והפסד של 1.9 מיליון שקל.

בריל עצמה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2004 עם מחזור מכירות של 175.9 מיליון שקל, עלייה של 21.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של בריל עמד על 12.3 מיליון שקל, לעומת 5.27 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2003 והרווח התפעולי שלה ב-3 הרבעונים הראשונים של 2004 עמד על 21.4 מיליון שקל - זינוק של 85%. המספרים הללו לא נעלמו מעיניי המשקיעים שהזניקו את מניית בריל תעשיות ב-266% בשנת 2004 ובעוד 4.4% מתחילת שנת 2005. *