בניין משרד החוץ זכה ב-2004

נכלל ברשימת 10 הבניינים הטובים בעולם בדירוג ה-AIA ו"ביזנס וויק"

בתחרות השנתית שעורך איגוד האדריכלים האמריקני (AIA) בשיתוף עם מגזין Business Week ו-Architectural Record נבחר השנה בניין משרד החוץ בירושלים בין עשרה הבניינים הטובים בעולם. הבניין, בתכנון משרד האדריכלים הישראלי קולקר קולקר אפשטיין, בשיתוף האדריכל הקנדי אי.ג'י.דיאמונד, נחנך בתחילת 2003.

התחרות התקיימה בחודש נובמבר 2004 בארה"ב והבניינים הזוכים הופיעו בגיליונות סוף השנה של המגזינים המשתפים. על הזוכים בדירוג החליט צוות שופטים שכלל ארכיטקטים מובילים, מעצבים ואנשי ניהול ועסקים. צוות השיפוט בחן פרוייקטים רבים מרחבי העולם.

מנימוקי השופטים בבחירת בניין משרד החוץ בירושלים: בניין משרד החוץ, המשתרע על שטח של 39 אלף מ"ר, תוכנן על מנת לשרת דרישות מימשליות, אדמיניסטרטיביות וטקסיות, לצד דרישות אבטחה קפדניות. הבניין הוא אב-טיפוס מוצלח לעיצוב בניין משרדים מאובטח במזרח התיכון.

דרישות האבטחה שולבו בתכנון, שכלל עיצוב חדשני של קיר מגן לבניין וכניסה מאובטחת לבכירים, לאורחים ולצוות העובדים. אולם הטקסים במבואה מוקף פאנלים של אבן אוניקס שקופה למחצה ורצפת זכוכית, ומספק אווירה של חדשנות ואלגנטיות.

על אף הצורך באבטחה מוגברת, הבניין משדר תחושה של פתיחות ושקיפות ומבדל עצמו כבניין ממשל אלגנטי ומכובד.

בניין משרד החוץ בירושלים הוא הפרויקט הישראלי הראשון הזוכה בפרס בינלאומי יוקרתי זה. לצד בניין משרד החוץ, זכו בפרס השנה 2 בנייני ממשל, חמישה בנייני תרבות וחינוך ושני בניינים של ארגוני סיוע. בין הזוכים 6 פרוייקטים מארה"ב, אחד מאירלנד, אחד מניו זילנד ואחד מיפאן. זוהי השנה השמינית בה מוענק הפרס.