מהרצליה לראשון לציון ללא רמזורים: מחלף דב הוז באיילון דרום ייפתח מחר

העבודות החלו ב-2000 ועלותן 1.7 מיליארד שקל; 1.2 מיליארד מתוכם עבור מסילת ראשל"צ-מערב

ציר איילון דרום, בין מחלף דב הוז ליוספטל, ייפתח מחר (ג') לתנועה. לאחר פתיחת מחלף דב הוז ניתן יהיה לנסוע ללא רמזורים משדרות רבין בהרצליה עד מחלף חולות בראשון לציון. מדובר בעבודות שהחלו בשנת 2000 ועלותן למעלה מ-1.7 מיליארד שקל. העבודות כוללות פרויקטים שמבצעת נתיבי איילון עבור רכבת ישראל ב-1.2 מיליארד שקל, עבור מסילת ראשל"צ-מערב.

פרויקט מסילת הרכבת הוא חלק מעבודות נוספות שביצעה חברת נתיבי איילון לאורך הציר מצומת הולץ ועד מחלף חולות. העבודות כללו הסטת קטעים מכביש איילון לצורך פינוי תוואי למסילה, ביצוע קירות תומכים המפרידים בין רצועת הרכבת לכביש לאורך 24 ק"מ, ביצוע קירות אקוסטיים לאורך של 8 ק"מ ועבודות גישור בהיקף של 20 אלף מ"ר.

במשרד התחבורה מציינים, כי מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בחשיבותם ובהיקפם בתחום התחבורה היבשתית.

מנכ"ל נתיבי איילון, אריה בר, אמר כי מדובר בפרויקט בעל חשיבות גדולה מבחינת חיבור הפריפריה אל המרכז הכלכלי של מדינת ישראל. לדבריו, לפרויקט יש יכולת לקצר את משך זמן ההגעה למרכזי התעסוקה ובשילוב עם רכבת יקוצר הזמן עוד יותר.

פרויקט מיחלוף נתיבי איילון עובר דרך ארבע רשויות מקומיות: ת"א, ראשל"צ, בת ים וחולון. הפרויקט התעכב טרם יציאתו לביצוע, עקב מחלוקת בין הרשויות המקומיות בנוגע למימון הפרויקט.

במשרד התחבורה אומרים, כי הפרויקט התעכב ב-4 שנים לפחות בגלל ההתנגדות הרשויות למימון. בסוף הוחלט, כי עיריית חולון וראשל"צ יממנו 15% מהפרויקט, ת"א 25% ועיריית בת ים לא תשתתף כלל במימון.

בר אומר, כי הוויכוח המימוני לא קשור ללו"ז כיוון שמדובר בוויכוח טרם תקצוב. לדבריו, מבחינת לו"ז פתיחת הציר הוקדמה ב-11 חודשים.