קודאק רוכשת את קריאו ב-980 מיליון ד' 25% מהעובדים ו-50% מההכנסות - בארץ

העיסקה תתבצע במזומן * המנכ"ל הישראלי לשעבר של קריאו, עמוס מיכלסון, יקבל 30 מיליון דולר תמורת מניותיו בחברה

ענקית מוצרי הצילום איסטמן-קודאק הודיעה היום (ב'), כי תרכוש ב-980 מיליון דולר במזומן את חברת הדפוס הישראלית-קנדית קריאו.

המחיר לפיו תבוצע הרכישה של קריאו הוא 16.5 דולר למניה, פרמיה של 15% על המחיר הנוכחי. בבדיקה ארוכת טווח, הפרמיה גבוהה בהרבה שכן המניה המריאה ב-64% מאז אוקטובר שעבר.

קריאו מעסיקה 1,000 עובדים בהרצליה, רבע מכלל עובדיה בעולם. את הפעילות בישראל מנהל מיכאל רולנט והיא מייצרת 50% מההכנסות של קריאו ומהווה 50% מהנכסים שלה.

הקשר הישראלי של קריאו עובר דרך מייסדיה, מנהליה ודרך הרכישה הגדולה שביצעה ב-2000 של פעילות קדם-הדפוס של סאיטקס תמורת 480 מיליון דולר.

קריאו הוקמה בידי דן גלברט וקן ספנסר כחברה שבתחילה ייצרה מכשירי הקלטה אופטיים וייצרה מנועי הדמיית לייזר לתעשיית הדפוס. רק מאוחר יותר מיקדה את עצמה בדפוס הדיגיטלי, גם באמצעות רכישת החטיבה של סאיטקס.

כיום פועלת קריאו באמצעות חמש חטיבות: הדמיה דיגיטלית, שהיא הגדולה ביותר; דפוס דיגיטלי; Workflow - תוכנות לניהול תהליכי דפוס; מוצרים מתכלים; וצילום דיגיטלי.

מה שעניין את קודאק במיוחד הוא התוכנות של קריאו לניהול יעילות בתהליך ההדפסה וכן הפלטות הדיגיטליות שלה. תחום זה, בעיקר הפלטות הטרמיות, הוא עסק של 50 מיליון דולר לשנה, ולדברי קריאו צפוי לצמוח ב-50% ב-2005.

מנכ"ל קריאו הוא הישראלי לשעבר עמוס מיכלסון, המחזיק ב-3% ממניות החברה, ועל כן הוא צפוי לקבל 30 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה היא קרן הפנסיה של המורים בקנדה, והיא תקבל 69 מיליון דולר כתוצאה מהחזקה של 7%.

אנליסטים קנדיים ואמריקנים צפו לאחרונה את רכישת קריאו בידי קודאק, וציינו, כי היא תאפשר ליצור סינרגיה של 160-100 מיליון דולר לקודאק.