מנכ"ל עמידר בפועל הודחה על רקע "משבר אמון" וממצאי דו"ח מבקר פנימי

לטענת מיארה-הרטוב, ניסו לגרום לה לפרוש מהחברה תמורת פיצויים של מיליון שקל אך היא סירבה

דירקטוריון עמידר הדיח אתמול (ב') את מנכ"ל החברה בפועל, תמר מיארה-הרטוב, על רקע "משבר אמון" הנובע ממצאי דו"ח המבקר הפנימי של החברה, ובעקבות דרישת התנועה לאיכות השילטון.

לטענת מיארה-הרטוב, ניסו לגרום לה לפרוש תמורת פיצויים של מיליון שקל, אך היא סירבה.

דו"ח המבקר הפנימי בא עקב דרישת סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, שמעון בן-חמו, שדרש מעמידר לבדוק חשדות בנוגע לטוהר מידות ולהתנהלות בניגוד לנהלי החברה מצד מיארה-הרטוב. דרישותו של בן-חמו התבססה על מכתבים ששלחו מנהלים ועובדים בחברת עמידר, בהם פורטו מעשים שהוגדו כקניית שלטון באמצעות כספי החברה.

מיארה-הרטוב כיהנה במשך שנתיים בתפקיד מנכ"ל בפועל, וזאת בשל סירוב האוצר ורשות החברות למנותה כמנכ"ל. לפני שנתיים בחר דירקטוריון עמידר את יאיר מעין לתפקיד מנכ"ל החברה, אך חזר בו מיד אחר כך, ומינה את מיארה-הרטוב, שנחשבה למקורבת למנכ"ל משרד השיכון לשעבר, אבי מעוז.

עד למינוי מנכ"ל חדש לחברה, הועברו סמכויות הניהול לידי יו"ר עמידר מזה חודשיים, דורון כהן, המשמש כוועדת ניהול של איש אחד.

בין הנושאים שבדק המבקר, פנחס נחלון, העסקת מקורבים, הוראה להעביר בפברואר 2004 המחאה בסכום של 21 אלף שקל לעיריית דימונה למטרת נטיעת עצים. ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, הוא גיסו של השר, מאיר שטרית.

מיארה-הרטוב טענה שמקור מסע ההכפשות נגדה הוא בשר האוצר, בנימין נתניהו, הכועס על כך שהדירקטוריון סרב לאשר את מועמדותו של מעין. עוד אמרה שעמידר היא חברה מרוויחה אחרי שנים של הפסדים, וכי היא מנהלת אותו בחסכנות ובצניעות.

חברת עמידר מנהלת 60 אלף יחידות הדיור הציבורי ו-14 אתרי דיור מוגן לקשיש.