מגעים אינטנסיביים לקיום תחרות מיס יוניברס 1999באילת

העירייה: העלות, 3 מיליון דולר, תמומן ממתן חסויות

ראש עיריית אילת, גבי קדוש, מנהל בשבועות האחרונים מו"מ אינטנסיבי עם חברת מיס יוניברס, כדי לקיים את תחרות מיס יוניברס 1999 באילת. עיריית אילת הציעה לחברה סכום של 3 מיליון דולר תמורת קיום התחרות. מעיריית אילת נמסר, כי חלקה של העירייה במימון התחרות יבוא מגיוס חסויות מסחריות, ולא מתקציבה השוטף. בשלב זה אין כל סיכום סופי לגבי קיום התחרות בעיר.

בשנה שעברה החליטה חברת מיס יוניברס לקיים את התחרות בהוואי, לאחר ששר התיירות, משה קצב, סירב לעמוד בהתחייבות המשרד להשתתף במימון התחרות בהיקף של 2 מיליון דולר. המשרד חזר בו מהתחייבות מפורשת של מנכ"ל המשרד דאז, להעברת חלקו במימון התחרות. לאור זאת, כך נמסר מעיריית אילת, נלמד הלקח, ולקראת התחרות בשנה הבאה מנהל קדוש את המו"מ בעצמו, וללא מעורבותו של משרד התיירות.

עוד נמסר מעיריית אילת, כי קדוש מנהל את המו"מ עם החברה מזה כמה חודשים. במסגרת המו"מ התחייב קדוש, כי העירייה תעמוד בכל דרישותיה של חברת מיס יוניברס.

לחברת מיס יוניברס הוגשו הצעות מערי תיירות נוספות בעולם. עיריית אילת ציינה, כי סיכוייה של העיר לקיים את התחרות בתחומה הם גבוהים. עיריית אילת רואה חשיבות רבה בקיום תחרות מיס יוניברס בעיר, ומעריכה כי הדבר יתרום רבות לכלכלת העיר.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 62)