לאומי יממן את "מישור רותם" במיליארד שקל

יעמוד בראש קונסורציום שיעמיד אשראי ארוך-טווח לאחים עופר להקמת תחנת הכוח הפרטית

קונסורציום של גופים פיננסיים ומוסדיים, בראשות בנק לאומי, יעמיד אשראי ארוך טווח לקבוצת האחים העופר עבור פרויקט הקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה בארץ במישור רותם, בהשקעה של כ-275 מיליון דולר.

כך מסרה היום (ד') קבוצת אחים עופר. "גלובס" פרסם לראשונה לפני כשנה, כי קונסורציום בראשות בנק לאומי יעמיד את המימון לטובת הקמת התחנה.

קבוצת אחים עופר מסרה היום, כי האשראי יהיה בהיקף של כמיליארד שקל. יתרת הסכום - 200 מיליון שקל - תגיע מהון עצמי. סימנס הגרמנית שותפה עם אחים עופר בפרויקט, ומחזיקה 20% ממנו.

תחנת הכוח אמורה להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2008 ולספק 4% מצריכת החשמל בארץ. היא תמכור חשמל הן לחברת החשמל והן לצרכנים פרטיים.

באחרונה חשף "גלובס" טענות במשרד התשתיות, שלפיהן טעתה ועדת המכרזים הממשלתית במכרז מישור רותם לטובת האחים העופר בסכום של 130 מיליון שקל. עוד נחשף, כי בחברת החשמל ישנן טענות קשות על המחיר שקבעה הממשלה לרכישת החשמל מהתחנה של האחים העופר.

התחנה אמורה לפעול על בסיס גז טבעי שיירכש מבריטיש גז, וחברת נתיבי גז הממשלתית תקים צנרת יבשתית שתוליך את הגז למישור רותם.

קבוצת האחים עופר אומרת היום, כי ההשקעה הכוללת צפויה להגיע ל-4.5 מיליארד שקל (כולל רכישת הגז הטבעי מבריטיש גז). בריטיש גז אמורה להיות שותפה בתחנת הכוח.