6 הצעות הוגשו במכרז פעילות התעופה של ארקיע: זהות המתמודדים טרם נחשפה

נוחי דנקנר, המועמד המרכזי לרכוש את פעילות התעופה של ארקיע, לא הגיש הצעה

6 הצעות הוגשו במכרז לרכישת פעילות התעופה של ארקיע וחלקים מחברות תיירות ולגיסטיקה, שנמצאות בבעלות כנפיים .

המכרז נסגר היום בערב וההכרעה תתקבל במהלך השבועיים הקרובים, ע"י ועדה מטעם חברת כנפיים, החברה האם של ארקיע. זהות 6 החברות המתמודדות במכרז לא נמסרה.

מנכ"ל כנפיים ויו"ר דירקטוריון אל-על, איזי בורוביץ, מסר כי הליך ההזמנה להציע הצעות, שנוהל ע"י כנפיים הוכיח את רצינותה של החברה, אשר מקיימת את התנאים שנקבעו ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים. לדבריו החברה תבחן ברצינות את ההצעות השונות ואת השלכותיהן על החברה.

לא הגיש הצעה המועמד המרכזי לרכוש את פעילות התעופה של ארקיע, נוחי דנקנר, לא מתכוון להגיש הצעה במכרז אשר נסגר הערב.

דנקנר נחשב למועמד מרכזי לרכישת ארקיע עקב אחזקתו בחברת התעופה המתחרה, ישראייר. ישראייר מתחרה מול ארקיע בטיסות לאילת אך בתחום טיסות הצ'רטר לאירופה, שתי החברות משתפת פעולה. לדנקנר יש בנוסף אחזקות רבות בתחום התיירות.

קבוצת כנפיים, בשליטת משפחת בורוביץ, היא בעלת השליטה בארקיע, והיא הציעה למכירה את ארקיע, בעקבות הנחיה של הממונה על ההגבלים העיסקיים, עו"ד דרור שטרום.

כנפיים נאלצה למכור את פעילות התעופה של ארקיע וכן אחזקות בחברות תיירות ולוגיסטיקה, משום שהשתלטה על חברת התעופה אל-על. פעילות החכרת המטוסים של ארקיע אינה עומדת למכירה, והיא תישאר בבעלות בורוביץ.

באחרונה החליטה כנפיים, בתיאום עם שטרום, להוציא מכרז למכירת ארקיע, כדי להגדיל את מספר המתעניינים בחברה.

מלבד פעילות התעופה של ארקיע, העמידה כנפיים למכירה את האחזקות הבאות: 25% ממניות חברת סיטונאית התיירות קשרי תעופה, הנסחרת בבורסה בת"א; 25% ממניות חברת הנסיעות איסתא הנסחרת בבורסה בת"א; 25% ממניות חברת המטענים ממ"ן הנסחרת בבורסה בת"א; ו-25% ממניות חברת ארנון פז העוסקת בעיקר בתחום הכנסים.

בשבועות האחרונים הודיעו חמש קבוצות על כוונתן להתמודד במכרז, ועדין לא ברור מי מבין הקבוצות אכן הגישה הצעה. מדובר בקבוצה בראשות משפחת נקש, קבוצה בראשות דוד בן-ישי, קבוצה בראשות כספי תעופה, קבוצה בראשות רמי אונגר וקבוצה בראשות גבי קדוש.

עובדי ארקיע, המחזיקים ב-25% ממניות החברה, ביקשו גם הם למצוא משקיעים להתמודדות משותפת במכרז.