האקזיט הסופי של האחים קרובינר: מכרו לגמול השליטה באלקטרוניקס ליין בכ-21 מ' ד'

לפני שלוש וחצי שנים מכרו מקצת מאחזקותיהם תמורת 15 מיליון דולר; גמול מקבלת שליטה בקופת מזומנים של 35 מיליון דולר

בתום מו"מ ממושך והפכפך, השלימה היום חברת ההשקעות גמול , שבשליטת איל יונה ואמנון ברזילי, את רכישת מניות השליטה בחברת אלקטרוניקס ליין , בעלת קופת מזומנים של 35 מיליון דולר. בכוונת גמול להשתמש באלקטרוניקס ליין לביצוע השקעות חדשות, ככל הנראה בעיקר בתחום הנדל"ן.

מחיר העסקה בה תרכוש גמול מהאחים דן וגד קרובינר כ-43% ממניות אלקטרוניקס ליין, הוא כ-21 מיליון דולר, משקף לחברה הנרכשת שווי של 49 מיליון דולר, פרמיה של 15% מעל ההון העצמי החשבונאי, אך נמוך משווי השוק - 54 מיליון דולר. במכירה הנוכחית משלימים האחים קרובינר את מכירת כל אחזקותיהם בחברה שייסדו, תוך שלוש וחצי שנים ותמורת 35 מיליון דולר (כ-160 מיליון שקל).

שווי העסקה המתוכננת, משקף את היקף המזומנים שנצברו בקופת אלקטרוניקס ליין (כאמור כ-35 מיליון דולר) בתוספת נכס הנדל"ן המניב שבבעלותה, באזור התעשייה קריית אריה בפ"ת.

לאלקטרוניקס ליין אין כיום פעילות עסקית, לאחר שפעילותה בתחום הפיתוח והייצור פוצלה אשתקד לחברה חדשה - אלקטרוניקס ליין 3000 - שמניותיה חולקו בחודש יוני 2004 כדיבידנד בעין לבעלי המניות.

מניות החברה החדשה נסחרות כיום בבורסה הגרמנית בפרנקפורט (לצד אלו של אלקטרוניקס ליין, הנסחרת גם בבורסה של ת"א). אלקטרוניקס ליין העניקה עד היום שירותי ייעוץ לחברה התפעולית בתחום מערכות האזעקה, תמורת 900 אלף דולר בשנה.

גמול איננה מתכוונת, ככל הידוע, לרכוש את מניות דיסקונט השקעות באלקטרוניקס ליין (20%), רכישה שהייתה מחייבת הגשת הצעת רכש למניות הציבור.

יצוין, כי באוקטובר 2004, כצעד מקדים למכירת השליטה בחברה, רכשו האחים דן וגד קרובינר, מייסדי אלקטרוניקס ליין, שהחזיקו כ-28% ממניות החברה, 15% נוספים מהמניות, שהחזיקה קבוצת ארגייל האמריקאית (בראשות בוב מרבוט ורוני חיימובסקי).

בתמורה, העבירו הקרובינרים לארגייל את אחזקותיהם בחברת אלקטרוניקס ליין 3000 (28%) שאליה הועברה, כאמור, פעילות הפיתוח והייצור של אלקטרוניקס ליין בתחום ה"ווירלס הום נטוורקס" - מוצרים המשמשים לפיקוח ושליטה על הבית מרחוק, תוך מתן פתרון אבטחה מתוחכם לבית המוגן, ומערכות מתוחכמות לשוק האבטחה העסקי, למגוון רחב של אפליקציות.

ארגייל, שמחזיקה כעת ב-43.2% ממניות אלקטרוניקס 3000 עשויה לשלם לאחים קרובינר סכום נוסף שלא יעלה על 5 מיליון דולר, במקרה שארגייל תמכור את אחזקותיה בחברה זו לצד שלישי. כמו כן, הסכימו הצדדים כי ארגייל לא תרכוש מניות באלקטרוניקס ליין, ואילו הקרובינרים לא ירכשו מניות באלקטרוניקס 3000.

בני משפחת קרובינר התחייבו שלא להתחרות בעסקיה של חברת אלקטרוניקס 3000 על ידי פיתוח ייצור ושיווק של סוגי המוצרים שפותחו, יוצרו או שווקו על ידי חברת 3000, וזאת במשך תקופה של עד שנתיים לאחר מועד העסקה.