גידול של 20% בסחר עם קנדה

שר החוץ הקנדי בכנס לשכת ישראל-קנדה: קנדה תמשיך לתמוך בישראל

"קנדה לעולם לא תפסיק לתמוך בישראל", כך אמר אמש (ב') שר החוץ הקנדי, פייר פטיגרו, בערב שערכה לשכת המסחר ישראל-קנדה במלון הילטון תל-אביב.

לדברי פטיגרו, "קנדה לעולם לא תהסס בתמיכתה בישראל ותוסיף להאמין בזכותה של ישראל להגן על עצמה. קנדה מאמינה בצורך למצוא פתרון ארוך טווח לקונפליקט הישראלי-פלשתינאי. ממשלת קנדה מודעת לאתגרים שעומדים בפני ישראל ותומכת בהחלטה של ישראל לצאת מהשטחים".

שר החוץ הקנדי היה אורח הכבוד בטקס הענקת פרסים ליצואנים ויבואנים מצטיינים של לשכת המסחר ישראל קנדה בראשות עו"ד יהודה רווה. באירוע חילקה לשכת המסחר אותות הוקרה לאנשי עסקים נבחרים על מנהיגות וקידום הפעילות העסקית בין ישראל קנדה, בהם בעלי קבוצת דלק, יצחק תשובה, מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, מנכ"ל גזית גלוב, דורי סגל, יו"ר ובעלי ישקר, איתן ורטהיימר ואחרים.

חברת אלעד קנדה שבשליטת תשובה סיימה את המחצית הראשונה של 2004 ברווח תפעולי תזרימי (NOI) של 60.1 מיליון דולר קנדי, לעומת 91.7 מיליון דולר קנדי בכל 2003, ולעומת 80.4 מיליון דולר קנדי בכל 2002. מחזור החברה עמד על 119 מיליון דולר קנדי במחצית הראשונה של השנה.

שיתוף הפעולה בין ישראל לקנדה מתבטא בעיקר בתחום המסחר. היקף המסחר בין שתי המדינות צמח בשנים האחרונות. לדברי רווה, חרף המצב הבטחוני, ואי-הוודאות, ב-2004 עמד היקף הסחר על 650 מיליון דולר קנדי - עלייה של 20% ביחס ל-2003.

לדברי רווה, "ההשקעות הישראליות בקנדה, בשנים האחרונות, עולות על 5 מיליארד דולר קנדי, בשנה שחלפה מאזן הסחר עלה על מיליארד דולר קנדי לפי התפלגות של 40% ייצוא לקנדה ו-60% ייבוא מקנדה.

"מעורבות ההשקעות הקנדיות עלתה בהיקפים כלכליים מכיוון שחברת בומברדיה מכרה לרכבת ישראל קרונות בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקלים.

"חברת אייקון, שהיא חברת הפיתוח הגדולה ביותר בקנדה, שותפה בפרויקט חוצה ישראל ומתכננת שיתוף בפרויקטי תשתית במדינת ישראל".