הקואליציה למען נווה עופר, יחד עם 600 תושבי השכונה, הגישו התנגדות לתוכנית דרך ומתקנים (תד"מ) 2005 של מחוז תל אביב, בנושא תוואי נתיבי איילון דרום, בין גשר תל גיבורים ומחלף וולפסון.
התוכנית גובלת בדופן המזרחית של שכונת נווה עופר וכוללת רצועת כבישים ומסילת הרכבת. לתוכנית הוגשו עוד 600 התנגדויות.
המתנגדים, ובהם החברה להגנת הטבע, ועד השכונה, המועצה לשימור אתרים, הפורום הירוק לאיכות החיים בת"א ואדם טבע ודין, דורשים לקרות את הכביש, מנימוקי איכות סביבה, זיהום אוויר, רעש ופגיעה בהיקף השטחים הירוקים בשכונה. עיריית ת"א תומכת אף היא בקירוי הכביש ואף היא הגישה התנגדות לתוכנית.
לדברי מנהל מחוז תל-אביב בחברה להגנת הטבע, מומו בלדב, יש לקוות שמלבד קבלת ההתנגדויות על-ידי הוועדה המחוזית וקירוי הכביש הגובל בנווה עופר, יתקבל עיקרון ה"מזהם משלם", שיבטיח את מזעור הנזקים הסביבתיים מכל פרויקט תשתית, יציג את המחיר האמיתי של הפרויקט, כולל המחיר הבריאותי, ויאפשר לבחון את נחיצותו וכדאיותו.
התוכנית עורכת שינוי לנתיבי איילון הקיימים, ומסיטה את מסלולי הנסיעה צפונה. כיום נמצא הכביש במרחק 74 מטר מבתי התושבים ומוסדות הציבור ואם התוכנית תצא לפועל יתקרב הכביש ל-20 מטר. בנוסף, עובר התוואי החדש על חורשת האירוסים, האיזור הירוק היחיד של השכונה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.