פורסם המכרז למנהל הרכבת הקלה בירושלים

שנה לאחר התפטרותו של מנהל פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, ד"ר משה הירש

שנה לאחר התפטרותו של מנהל פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, ד"ר משה הירש, פורסם בשעה טובה מכרז לתפקיד.

העמותה לתכנון ופיתוח שימור אורבני בירושלים, המקדמת את הפרויקט, פרסמה היום (ב') מכרז לתפקיד "מנהל חטיבת צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים", שהוא מנהל הרכבת הקלה.

בין דרישות הסף, ניסיון מקצועי רלוונטי של 12 שנים, מתוכם ניסיון ניהולי של שבע שנים לפחות, וניסיון בהפעלת חברות מקומיות וזרות. דרישות המכרז המחמירות מנסות לנטרל התערבות פוליטית במינוי. מדובר במכרז פומבי והתאריך האחרון להגשת הצעות הוא 24 בפברואר.

זה מספר שבועות שנשמעות טענות קשות בקרב גורמים הקשורים לפרויקט, בדבר ניסיונות לכאורה לבצע מחטף במינוי לתפקיד. גורמים טענו, כי שר התחבורה, מאיר שטרית, מבקש למנות לתפקיד את דודו אמסלם, חבר מרכז ליכוד, המכהן כיום בתפקיד בכיר בעיריית ירושלים כמנהל אגף שיפור פני העיר.

גורמים בהנהלת הפרויקט אמרו, כי מופעלים לחצים רבים על מנת לאפשר את מינויו של אמסלם לתפקיד. וזאת, למרות שמדובר באדם שאין לו ידע רלוונטי וכישורים מתאימים לתפקיד. בלשכת שר התחבורה מכחישים כל קשר לעניין, ומסרו בתגובה, כי אין לשר התחבורה כל השפעה על מינויו של המנכ"ל.

אמסלם אמר בתגובה, כי למיטב ידיעתו אינו מועמד לתפקיד וישקול להגיש מועמדות רק לאחר שיפורסם המכרז. לעניין חברותו במרכז הליכוד, ציין, אין כל רלוונטיות.

הירש התפטר במארס 2004, לאחר 10 שנים בתפקיד. הירש נאלץ להתפטר בעקבות דו"ח מבקרת עיריית ירושלים, שקבע שהתקיים ניגוד עניינים לכאורה בין עסקיו של הירש לעבודתו ברכבת הקלה.

את הירש החליף בשנה האחרונה שמואל צברי, שנחשב למנהל מוערך שקידם את הפרויקט חרף קשיים מהותיים.

בכירים בפרויקט אמרו, כי אם ימונה אדם שאינו מוכשר לתפקיד, לא ייגרם כל נזק לפרויקט הקו הראשון, כיוון שהפרויקט שנמצא בשלבים כל כך מתקדמים, שגם מנהל לא מוכשר לא יוכל לקלקל. ואולם, קיימת דאגה להמשך תוכנית הסעת ההמונים, שכוללת קידום קווי רכבת נוספים.