HOT מתחילה לשווק באנדלינג: עוברת לשיטת תימחור על פי מסלולים

תפסיק את מדיניות המבצעים * יס: לנו אסור לשווק חבילות, כך שזו מדיניות אפליה שתהרוס אותנו

חברת הכבלים HOT משנה את שיטת התמחור: החל מחודש מארס תעבור החברה לשיטת המסלולים הקבועים שתחליף את שיטת החבילות, זאת תוך הרחבת הסינרגיה בין שירותי התקשורת השונים שלה כקבוצת תקשורת, הכוללים טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט וטלפון נייח.

במסגרת המסלולים החדשים יוכל לקוח HOT הבוחר בשירותי טלוויזיה ובשירותי האינטרנט לקבל גם שירותי טלפון, במחיר קבוע של 50 שקל לחודש (שיחות בתוך רשת HOT ובין HOT לבזק עד 2,000 דקות שיחה).

רם בלינקוב, מנכ"ל HOT, אמר היום כי, "HOT הביאה לפריצת דרך בתחום זה, וכבר לפני כחצי שנה הציעה מסלול ייחודי 'לכל החיים וללא התחייבות', שזכה להצלחה רבה ואליו התחברו למעלה מ-60,000 לקוחות. המטרה העליונה של שיטת התמחור החדשה היא התאמה אישית של תוכן ומכלול שירותי הקבוצה כמו גם התאמת מודל תמחור אישי, גמיש, נוח, שקוף עבור הלקוח. מודל זה, אנו מאמינים, יתרום בטווח הארוך גם לשיפור שביעות רצון הלקוחות".

כאמור, החל מה-1 במארס יוכל הצרכן להרכיב לעצמו את חבילת התקשורת בה הוא מעוניין. ב-HOT מעריכים כי העברת כלל לקוחות החברה לשיטת המסלולים תיערך כשנה. המטרה של החברה במהלך זה הוא למנוע מחד את תהליך ה"שופינג" שעושים לקוחות הטלוויזיה הרב ערוצית, ומאידך הימנעות מקפיצת המחיר בתום מבצע ההיכרות.

"שוק התקשורת הישראלי עתיר מבצעים קצרי טווח. בתום תקופת המבצע עולה המחיר למחיר מחירון גבוה בהרבה. לאור ריבוי המבצעים, נעשה מחיר המחירון בפועל ללא רלוונטי. השוק סובל מהתמקחות וחוסר שקיפות. למדנו שהלקוח איננו שבע רצון ממבצעים קצרי מועד שבסופם הוא מוצא את עצמו במחיר גבוה והוא מעדיף מחיר קבוע", הוסיף בלינקוב.

למרות ביטול המבצעים, לקוחות שמצויים כיום במבצע זה או אחר יישארו באותו המבצע, גם אם תוקפו הסתיים, עד למועד בו תעשה אליהם פנייה מצד HOT. בין המסלולים השונים שיוצעו ניתן יהיה לעבור בהתראה של חודש ללא קנס. הלקוחות לא יהיו מחויבים לחברה, אלא אם כן הם קיבלו הטבות נוספות כמו טלוויזיה, חיבורים נוספים בחינם או ממירים בחינם. מחיר האינטרנט המהיר כפי שמתומחרים בחבילות נעים סביב 29-49 שקל לחודש. מחיר הטלפון בשלב האשון יעמוד על 20 שקל בחודש ל-2,000 דקות שיחה ובשלב השני יעלה מחירו ל-50 שקל בחודש.

למרות ההבטחה הגדולה שבמעבר לשיטת תמחור חדשה, ב-HOT התקשו להתחייב שלא ימצא אף לקוח שישלם מחיר שאינו מהווה חלק מהמסלולים שיוצעו לכלל הלקוחות. מדובר בעיקר בארגונים גדולים אשר כוללים מאוד חיבורים, ארגונים שיכולים מפאת גודלם להוריד משמעותית את מחיריהם של חברות הטלוויזיה הרב ערוציות. בעניין זה אמר בלינקוב, "אנו נשתדל שזה לא יקרה, אבל גם עובדי חברה אצלנו משלמים מחיר מופחת. אני יכול להבטיח שהמאסה של הלקוחות ישלמו את המחירים הקבועים במחירי המסלולים".

ב-HOT בינתיים לא מתכננים לצאת בקמפיין פרסומי לשיטת התמחור החדשה, אך מדגישים כי מטרת המהלך היא שימור הלקוחות הקיימים ולא גיוס לקוחות חדשים, לפחות לא בטווח הקצר.

ב-HOT מדווחים על 350 אלף לקוחות אינטרנט ו-3,500 לקוחות טלפון, כאשר כאלף לקוחות ממתינים להתקנת הקו.

מ-yes נמסר בתגובה למהלך כי "הוט מפסידה בשירותי הטלוויזיה שלה לכן היא נאלצת לנסות ולהביא לקוחות על ידי חבילת שירותים נוספים של טלפוניה ואינטרנט, בעוד שאסור ל-yes לתת חבילה כזו. מדיניות אפליה זו המעדיפה את מונופול הטלוויזיה הוט על yes מקריבה את yes, תהרוס את התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית ותפגע בכל צופי הטלוויזיה בארץ". עופר בלוך, מנכ"ל yes , אמר כי "אסור לשפוך את התינוק עם המים".