פגיעה במסילות רכבת, פריצה למשרדי ממשלה והשתלטות על תחנות רדיו

כאשר שומעים את התסריטים בפיו של פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן, קל מאוד להשתכנע שמבחינתו, לכל אחד מכם, תושבי מדינת ישראל, ממתין בחודשים הקרובים בלגן אחד גדול. בכל מקום.

הכנסת אישרה רק אמש (ד') את ההתנתקות ופדרמן כבר מדבר בגלוי על שלל "תוכניות שיבוש", כמו כוונה לפגוע במסילות רכבת, על מנת לשתק את המדינה, לפרוץ למשרדי ממשלה ולהשתלט על תחנות רדיו. הפעם הזאת, הוא אומר, זה לא יהיה כמו ימית - הפעילות לא תתרכז רק בזירת הפינוי אלא תפגע בכל אזרחי המדינה, יהודים וערבים.

פדרמן, פעיל הימין שישב את תקופת הזמן הממושכת ביותר במעצר מינהלי - כתשעה חודשים, משוכנע שעוד לפני שתיושם התוכנית - הוא כבר יהיה בכלא. שוב. "שרון יותר מסוכן מפרס וביילין", הוא אומר לאתר ynet ומסביר: "אין לו ברקסים ובאיזשהו מקום זה גם טוב, כי הוא מרגיז יותר את האנשים ומאבד את הלגיטימיות שלו".

עם זאת, פדרמן לא מדבר על רצח פוליטי נוסף: "לפי מה שאני שומע מאנשים, זה לא עומד על הפרק. אבל לדעתי הרבה שרים נהנים לנפח לעצמם את האגו. וגם שרון, נוח לו. שרון הוא ראש משפחת הפשע, הוא מפיץ שמועות".

לעומת זאת, פדרמן מדבר על שלל פעולות מחאה, בניסיון לסכל את ההתנתקות: "יש כל מיני התארגנויות", הוא מציין ומפרט: "מדובר על פעולות כמו חסימות כבישים והבאת אלפי אנשים לגוש קטיף. כבר הופקו הלקחים מפינוי סיני. הלקח הוא שלא מנתבים את המאבק רק ליום הפינוי ורק באותו מקום, אלא משלבים. אני שומע מאנשים שהם מציעים רעיון, שביום מסוים תנועת הרכבות בארץ תשותק. יפגעו במסילות הרכבת. זו לא בעיה. פטיש 5 ק"ג - בום-בום טראח, ונגמר הסיפור".

פדרמן מדבר על פעולות מחאה גדולות נוספות: "השתלטות על משרדי ממשלה. לא ביריות. יש שני שומרים בכניסה, מגיעים 50 אנשים ופורצים - ונגמר הסיפור. דברים מהסוג הזה". פדרמן מגלה, כי "עלה רעיון להשתלט על תחנות רדיו. לאו דווקא בירושלים, שהיא ממוגנת ושמורה, ללכת למקומות אחרים. כל זה חוקי ואין פה פסול".

פדרמן מגלה, כי "ההערכה היא שרוב הכוחות, צבא ומשטרה, יהיו בגוש קטיף, ואז זה אומר שבמקומות אחרים הכל יהיה פנוי. לגבי הר הבית, יש מצב לפרובוקציה של יהודים שיגיעו להר, יוציאו טליתות ויתפללו. המורה שלנו הוא אריק שרון. יש גם אפשרות להכניס לתוך ההר תמונה של חזיר. בנושא איומים - זה לא השיטה שלנו, כלב נובח לא נושך, זה כלל ידוע. הם ממציאים".

"יש דיבורים. תושבי גוש קטיף הם לא אנשי יצהר, איתמר, חברון וגם לא בית אל וקריית משה. הם עוברים תהליך מסוים. אם זה יבשיל - נגיע להחלטות שיכולות לעצור פינוי, וזה אומר שלא מספיק רק להביא את האנשים לגוש קטיף", הוא מבהיר ומוסיף: "אנדרלמוסיה. לא תהיה הטעות שהיתה בסיני. אז המאבק היה רק שם, פה יהיה בכל הארץ".