נשר תקים מפעל מלט על שטח פלשתיני במעבר סופה שיעסיק 150 פלשתינים

מופז אישר לתכנן האתר, שנועד לאריזה ואספקה של מלט; "התהליך המדיני מגובה בסיוע לאוכלוסייה"

שר הביטחון שאול מופז אישר למונופול המלט נשר שבבעלות איי.די.בי והקונצרן האירי C.R.H, להתקדם בתכנון הקמת אתר לאריזה ואספקה של מלט לרשות הפלשתינית. האתר יוקם במעבר סופה, הסמוך לכרם שלום, על שטח שתקצה הרשות הפלשתינית וצפוי להעסיק כ-150 פלשתינים. לדברי גורם בכיר בנשר, נראה כי האתר יחל לפעול כבר בחודשים הקרובים.

האישור ניתן בעת ביקורו של מופז במפעל נשר ברמלה, בתחילת השבוע, כאורחם של בכירי החברה בראשות המנכ"ל, יואל פלדשו.

כחלק ממדיניות הסיוע לאוכלוסייה הפלשתינית, אישר מופז כבר לפני מספר שבועות הקמת מתקן מודרני לפריקת מלט במעבר קרני, כחלופה לפריקת שקי מלט ממשאיות. המתקן יאפשר הזרמת מלט מהירה ובכמויות גדולות לתוך שטחי הרצועה, לצורך שיקום תשתיות ומבנים ברשות ויאפשר אספקת מלט רצופה.

הקמת אתר המלט בסופה יהווה צעד נוסף בנורמליזציה ביחסים בין הצדדים. לדברי מופז, "קידום התהליך המדיני והבטחוני מול הפלשתינים חייב להיות מגובה גם בחיזוק הקשרים הכלכליים בינינו לבין הרשות, תוך סיוע מרבי לאוכלוסייה הפלשתינית".

גורם בכיר בנשר אמר לגלובס, כי אין כל כוונה לייצר בסופה מלט, על כל שלבי ייצורו המורכב כפי שנעשה במפעל הענק של החברה ברמלה, אלא רק כאמור, מספר פעולות. אולם, גם שת"פ זה צפוי לשפר את מצב הפלשתינים.

בעבר נשקלה הקמת מפעל מלט ברשות הפלשתינית, אולם, לדברי גורמים בכירים בענף, הדבר אינו אפשרי בשל מחסור ברשות בחומר גלם הכרחי. חלק ניכר מהמלט ברשות, שטרם פרוץ האינתיפאדה סופק ברובו ע"י נשר, מיובא מירדן. גם בשנים האחרונות נמשכה אספקה חלקית של מלט מנשר.