אחרי שלוש דחיות, ערוץ TVmall מתוכנן לעלות לאוויר באפריל

גלית בן שמחון טוענת כי הערוץ יהיה שונה לחלוטין מערוץ הקניות ומנטאקשן, ויפתח אפשרות אמיתית למסחר אלקטרוני

לאחר לא מעט דחיות, גלית בן שמחון, מנכ"ל TVmall, מתחייבת על השקת הערוץ בכבלים ובלוויין ב-10 באפריל. מדובר בדחייה שלישית מאז הצהירה בן שמחון על השקת הערוץ. הודעה זו מצטרפת להודעתה של נטאקשן על השקת ערוץ הקניות האינטראקטיבי הראשון בטלוויזיה במהלך מארס הקרוב, בשלב זה ב-HOT. אולם, למרות הצהרה זו של נטאקשן שבבעלות נטוויז'ן, טרם ניתן לה אישור על ידי המועצה לשידורי כבלים ולוויין. מספר הערוץ של Tvmallבממיר יהיה 222 ואילו של נטאקשן 333.

ההשקעה המדווחת ב- TVmallעומדת של 15 מיליון שקל. גם הבעלות על המיזם עברה מאז ההודעה על הקמתו לא מעט גלגולים. קבוצת "מעריב" שהחזיקה ב-50% ממניותיו מחזיקה כיום בכ-11% בלבד. עתה נחלקת הבעלות בערוץ בין חברת גלגלים סאל של בן שמחון (32.83%), JCS אולפני הבירה (18.64%), קבוצת שחר (18.64%), נתיבי צמרת של נהוראי נתיב ( 18.64%) וכאמור מעריב אחזקות מודיעין (11.25%).

יורם מוקדי, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אמר היום כי, "זה לא עוד ערוץ, זה הרבה יותר מעוד ערוץ, זה פתיחת המסחר הטלוויזיוני. גם הציבור הישראלי וגם הטכנולוגיה בשלים לדבר הזה, מסחר אלקטרוני שעוד לא היה. ערוץ טלוויזיה זה נותן הגנות יותר טובות לצרכן, יותר מהאינטרנט ולעיתים גם יותר מהחנויות הרגילות".

TVmall יציע קנייה טלוויזיונית של כל קטגוריות הצריכה בישראל, זאת בשלב זה למעט מוצרי סלולר ורשתות מזון. התשלום בערוץ יעשה אך ורק באמצעות כרטיס אשראי והמוצרים יגיעו לבית הלקוח באמצעות שליחים. ל- TVmallגם מרכיב תוכן, במסגרתו יפיק הערוץ תכנים מקוריים הקשורים לחוויות תומכות קנייה.

מודל ההכנסות של TVmallדומה למודל ההכנסות של קניון רגיל. המשווקים ישלמו דמי ניהול שנגזר מרוחב הפס שיוקצה להם. מחיר המסך שנקבע עומד על 7,000 דולר בחודש למסך ראשון ו-2,500 דולר בחודש לכל מסך נוסף. בנוסף ישלמו המשווקים עמלה ממוצעת של כ-6% מהמכירות. התראת היציאה של כל משווק מפעילות בערוץ עומד על שלושה חודשים.

לדברי בן שמחון, היקף הפעילות הצפויה לערוץ בשנה הראשונה עומד על כ-80 מיליון שקל ואילו בשנה החמישית, 400 מיליון שקל.

בן שמחון מנסה לבדל בין פעילות ה- TVmallלפעילות ערוץ הקניות הקיים וערוץ נטאקשן שמתעתד לעלות. לדבריה, "ערוץ הקניות לא אינטראקטיבי והצרכן צריך לחכות לתוכניות ולמוצר. בנוסף, זה לא ערוץ מתווך אלא הוא הבעלים של המוצר. אנחנו בשונה מהם נפעל בכל קטגוריות הצריכה, בדיוק כמו קניון". באשר לנטאקשן אומרת בן שמחון כי "זה אינטרנט בטלוויזיה ואין להם תוכן תומך קנייה".

"אנו מאפשרים חוויה ראשונה במסגרתה יוכל הציבור הרחב המחובר לטלוויזיה בכבלים ובלווין, לעשות שופינג מהסלון, באמצעות שלט הטלוויזיה וליהנות מחוויית קניית מותגים אינטראקטיבית. הצופה בבית רואה את המוצרים, מבצע הזמנה והמוצר מגיע עד הבית", אמרה בן שמחון.

יצוין כי לנאקשן, בניגוד ל- TVmallכבר יש מוצרים, לקוחות ומערך של שירות לקוחות.

אבי צבי, משנה למנכ"ל נטוויז'ן, אמר היום כי, "אנו נמצאים בשלבים הסופיים לקבלת האישור אך בניגוד ל-TVmall האפליקציה שלנו כבר קיימת ואנו כבר בשידורי ניסיון. אנחנו מביאים את החוויה שאנו כל כך מנוסים בה". מחזור המכירות של נטאקשן הסתכם בשנת 2004 בכ-220 מיליון שקל. עד כה היה אחראי האתר למכירות של כ-1.5 מיליון פריטים. "מנתונים אלה אפשר לגזור שכבר היום אנו מחזיקים בכל הקשרים מול הספקים, אנו מנוסים בשיטות המכירה שנוחות ללקוח הישראלי וכבר היום אנו מפעילים שירות לקוחות ותמיכה. את כל זה אנו לוקחים ומתאימים למדיה של הטלוויזיה תוך הקפדה על שימור החוויה, ההתרגשות וניצול של החלק האינטראקטיבי. אנו לא הולכים בכיוון של פתיחת חנויות של מותגים אלה זירת מסחר גדולה מכוונת לקוח ולא מכוונת מותג", אומר צבי.

צבי מוסיף כי, "מאחורי כל הפעילות הזו עומדת חברת נטוויז'ן וצריך לזכור שהיא מייצגת סטנדרט של אחריות, תמיכה וגב כלכלי, כל אלה כבר מוכחים אצלנו . בנוסף, אנו מאפשרים ללקוח אינטראקציה בין הטלוויזיה והמחשב כך שקיים כרטיס לקוח אחד והלקוח שיעשה את ההזמנה בטלוויזיה יוכל לעשות את הבקרה מול המחשב".