מוריה תבצע ב-99' עבודות פיתוח ב-416 מיליון שקל

תתחיל בביצוע כביש הר הצופים בכניסה המזרחית לירושלים

חברת הפיתוח הירושלמית מוריה תבצע בשנת העבודה 1999 עבודות בתחומי הכבישים העורקיים, התשתית, הפיתוח והבנייה, בהיקף של 416 מיליון שקל. על כך החליטה מועצת המנהלים של החברה, שאישרה את תוכנית העבודה של מוריה לשנת 1999. מנכ"ל מוריה, יעקב אדרי, מסר לחברי הדירקטוריון, כי בשנת 1999 תתחיל מוריה בביצוע כבישים עורקיים חדשים. אחד מהם הוא כביש הר הצופים - כביש כניסה חדש לירושלים ממזרח, שישרת בעיקר את תושבי מעלה אדומים והבקעה. אורכו של הכביש כ-3 קילומטר והוא יעבור במנהרה באורך של כ-500 מטר מתחת לרכס הר הצופים. כריית המנהרה תבוצע בשיתוף פעולה בין קבלן ישראלי וקבלן מחו"ל המתמחה בחציבת מנהרות. עלות הכביש כ-200 מיליון שקל והוא יבוצע בשלוש שנות עבודה. ביצוע הכביש אופשר על ידי סיכום עם משרדי האוצר והתחבורה ועיריית ירושלים.

כביש עורקי חדש נוסף בו יבוצעו עבודות הוא דרך יריחו. מדובר בקטע באורך 1.8 קילומטר, המתחיל באזור גת שמנים (ממזרח לשער האריות) ופונה לכיוון דרום ומזרח עד לצומת הכוהנים. העבודה כוללת החלפת תשתיות, ניקוז מים, ביוב תאורה ותקשורת. עלות הביצוע לשנת 1999 היא 12 מיליון שקל.

מוריה תמשיך גם את העבודות בכביש שמגר-גולדה, המחבר את רחוב בר אילן עם שכונת רמות, ובכביש הרכבת מזרח, שיקשר את דרך חברון עם שכונת תלפיות מזרח.

מוריה תמשיך בשנת 1999 בקידום הסטטוטורי של כביש מספר 9, שיהווה כניסה מערבית נוספת לירושלים ויוביל ממחלף בצומת מוצא עד לשדרות גולדה מאיר בשכונת רמות. בצד הצפוני של הכביש ייבנו שני מחלפים: מחלף עם שדרות גולדה מאיר ומחלף עם שדרות מנחם בגין (כביש מספר 4) . הכביש ינקז את כל התנועה שיעדה צפון ירושלים, מעלה אדומים והבקעה, ויקל על לחצי התנועה בכביש ירושלים תל אביב, בכניסה לירושלים באזור גבעת שאול. אורכו של הכביש כ-4 קילומטר והוא יהיה דו מסלולי עם 4 נתיבי תנועה. חלק מתוואי הכביש יעבור במנהרה באורך 400 מטר. העלות המשוערת של הכביש היא 380 מיליון שקל והוא יבוצע בשלוש שנות עבודה.

תקציב הכבישים העורקיים שתבצע חברת מוריה בשנת 1999 מגיע לסכום של 260 מיליון שקל. בשנת 1998 ביצעה החברה עבודות בכבישים עורקיים בהיקף של 342 מיליון שקל.

בתחום קידום זמינות (הכנת תוכניות מגירה) תמשיך החברה בטיפול בכבישי הטבעת המזרחית והמערבית של ירושלים, בכביש מספר 16 ממוצא ועד לצומת בייט ובהוספת נתיב בכביש ירושלים תל אביב.

בפרוייקטים אחרים בהם מטפלת מוריה, יושקע בפיתוח רמת בית הכרם סכום של 30 מיליון שקל. ברמת שלמה, לאחר שיווק מספר מגרשים, יימשכו עבודות הפיתוח בהיקף של 12 מיליון שקל. החברה תמשיך בפיתוח 3 אזורי תעשייה - הר חוצבים ב' ו-ד' וגבעת שאול ג' - בהיקף של 18 מיליון שקל, כזרוע ביצוע של הרשות לפיתוח ירושלים. סה"כ התקציב בפרוייקטים עיסקיים 73 מיליון שקל.

עוד נמסר לדירקטוריון, כי במסגרת הפרוייקטים לבינוי יוקם שלב א' של איצטדיון אתלטיקה ברמה בינלאומית באיצטדיון בגבעת רם בהיקף של 7.5 מיליון שקל, בהשתתפות של המועצה להסדר ההימורים בספורט, יימשך הבינוי והשיקום של שוק מחנה יהודה וייבנו מבני חינוך, ציבור ודת. מוריה היא גם הגורם המבצע את פיתוח התשתיות בקריית הלאום החדשה. בעבודות הפיתוח בשנת 1999 יושקע סכום של 20 מיליון שקל