מחיל הים הבריטי ועד לשיט תענוגות: דיוקנם של שני דורות במשפחת עופר

כמעט לכל בני המשפחה היה קשר לים - בשירות צבאי או בפעילות עיסקית. כל בני הדור השני נכנסו לעסקים

אלו הם בני משפחת עופר, בעלת השליטה החדשה בחברה לישראל.

סמי עופר

בן 76, נשוי + 2. יליד רומניה, עלה עם משפחתו לארץ בשנת 1924. במלחמת העולם השנייה שירת בחיל הים הבריטי באלכסנדריה. בשנת 1947 התגייס לחיל הים שבדרך, ושירת כמפקד ספינה.

בשנות ה-50 רכש עם אחיו יולי את האוניה "אייל" ובהמשך רכשו השניים אוניות נוספות שהיוו את התשתית לעיסקי המשפחה. בשנת 1969 נכנס סמי עופר לפעילות בחו"ל, במטרה לפתח את קשרי הספנות של המשפחה עם אירופה. מרכז כיום את עיסקי המשפחה בחו"ל בתחומי ספנות, פיננסים ונדל"ן. משמש כיו"ר הקבוצה בחו"ל.

יולי עופר

בן 74, נשוי + 2. יליד רומניה, עלה עם משפחתו לארץ בשנת 1924. שימש נוטר במשטרת היישובים, שירת בחיל הרגלים בצה"ל וסיים את שירותו בדרגת רס"ן.

במשך השנים פיתח עם אחיו סמי את עיסקי הספנות של המשפחה, ובשנות ה-70 נכנס להשקעות בארץ, בעיקר בתחום הנדל"ן. בהמשך, ביצעה המשפחה תחת הנהגתו השקעות ענק במשק: כבלים, גרנית הכרמל, המרינה בהרצליה ולאחרונה בנק המזרחי. משמש כיו"ר הקבוצה בארץ.

דורון עופר

בן 43, נשוי + 4. בנו של יולי עופר. שירת בחיל הים כסגן מפקד דבור, והשתחרר בדרגת סגן. בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת לנקסטר אנגליה, ותואר שני במינהל תחבורה ימית מאוניברסיטת סוני בניו-יורק.

במשך 10 שנים פיתח בלונדון עסקים בתחום הנדל"ן. מאז שנת 1997 משמש כמנכ"ל פעילות הקבוצה בארץ, וכחבר דירקטוריון בחברות שבשליטת המשפחה.

ליאורה עופר

בת 45, גרושה + 2. בתו הבכורה של יולי עופר. בוגרת בית הספר הריאלי בחיפה, שירתה בלהקת פיקוד מרכז. בעלת תואר ראשון באומנות באוניברסיטת חיפה.

החלה את פעילותה במסגרת הקבוצה בשנת 1975 והקימה משרדי נסיעות. משמשת כיום כמנכ"ל חברת המלונאות חוף אלמוג, דירקטורית בבנק המזרחי ובחברות ציבוריות נוספות שבשליטת משפחת עופר. רעייתו לשעבר של אודי אנג'ל.

עידן עופר

בן 43, נשוי + 2. בנו של סמי עופר. שירת בחיל הים כמפקד דבור, השתחרר בדרגת סגן. בעל תואר ראשון בכלכלה וספנות באוניברסיטת חיפה, ותואר שני במינהל עסקים בלונדון ביזנס סקול.

רכש את נסיונו העיסקי בפעילות בחברות הספנות של הקבוצה ברחבי העולם. משמש כיום כיו"ר מועצת המנהלים של אופקי אנרגיה, חברה העוסקת בהקמת תחנות כוח בישראל.

אודי אנג'ל

בן 49, נשוי + 4. חתנו לשעבר של יולי עופר. בוגר בית הספר הריאלי בחיפה, שירת כקצין בשריון, השתחרר בדרגת סגן. בעל תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון מאוניברסיטת חיפה.

בשנת 1975 החל את דרכו בקבוצת עופר, ובשנת 1980 התמנה למנכ"ל חברת הספנות המשפחתית. בתפקיד זה הוא משמש גם היום, לצד היותו דירקטור בחברות הקבוצה.

אייל עופר

בן 48, נשוי + 4. בנו הבכור של סמי עופר. בוגר בית הספר הריאלי בחיפה. בצבא שירת בגולני ובחיל האוויר. בוגר אטלנטיק קולג' באנגליה ובעל השכלה במשפטים מאוניברסיטת לונדון.

עבד על אוניות המשפחה, ורכש כימאי ניסיון בעבודת כפיים בחדרי המכונות והסיפון. מרכז כיום את פעילות המשפחה בנושאי נדל"ן, אוניות נוסעים ומלונות בעולם. בין היתר, משמש יו"ר משותף במילר גלובל, קרן הון להשקעות בנדל"ן בארה"ב וכחבר מועצת המנהלים ברויאל קריביאן, חברת שיט תענוגות שבשליטת המשפחה