הצעה: יחידה ייעודית במשרד המשפטים, שתטפל בעבירות הסתה המרדה ואלימות כנגד ההתנתקות

היחידה, בראשה יעמוד המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, תפעל בתאום מלא עם משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ, על מנת לקיים טיפול מערכתי מקיף

שרת המשפטים צפי לבני תעלה בישיבת הממשלה הקרובה, ביום ראשון, הצעה להקים יחידה ייעודית במשרד המשפטים, שתטפל בעבירות הסתה המרדה ואלימות במסגרת המאבק נגד ההתנתקות. השרה לבני החליטה על הקמת היחידה לאור הערכות המצב, כי ההתנגדות הבלתי חוקית להתנתקות תגבר ככול שיתקרב מועד הפנוי.

היחידה תפעל במסגרת פרקליטות המדינה ובראש מטה היחידה יעמוד המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים עו"ד שי ניצן, אשר ירכז את הטיפול בכל התלונות וילווה את כל שלבי החקירה, עד להגשת כתבי האישום.

היחידה תפעיל מספר שלוחות, בהן יעבדו כמה פרקליטים שיעסקו אך ורק בעבירות הקשורות למאבק נגד ההתנתקות, יגישו בפועל את כתבי האישום ויופיעו בהליכים שיתקיימו בבתי המשפט. היחידה תפעל בתאום מלא עם משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ, על מנת לקיים טיפול מערכתי מקיף לתופעות ההסתה, ההמרדה וגילויי האלימות, לרבות חסימת דרכים, הפגנות לא חוקיות והפעלת אלימות נגד אנשי ציבור.

השרה לבני כינסה את צמרת משרד המשפטים מיד לאחר התבטאויות ההסתה וגילויי האלימות החמורים שהיו בעת פינוי המאחז גבעת שלבת, על מנת להסיק לקחים עתידיים לפינויי התנחלויות ברצועת עזה ובצפון השומרון. אז בישיבה הגיעו למסקנה, כי מקור הבעיה הוא זרימת מידע בין גורמי הביטחון למשרד המשפטים. בתום הישיבה הוחלט על הקמת גוף שיתאם בין הגורמים, על מנת להגביר את הפיקוח על ההסתה וגילויי האלימות ולאפשר הגברת ביצוע מעצרים מנהליים של אנשים המועדים לפורענות.