מיזוג רשתות כלבו בארה"ב: פדרייטד רוכשת את מיי תמורת 10 מיליארד דולר

רק המיזוג בין קיי-מארט וסירס שיתבצע בקרוב ייצור מפעילת רשתות חנויות כלבו גדולה יותר

פדרייטד דיפרטמנט סטורס, בעליה של רשתות חנויות הכולבו מייסי'ס ובלומינגדייל'ס, הסכימה לרכוש את רשת בתי הכלבו מיי דירפטמנט סטורס תמורת 10 מיליארד דולר. זוהי העסקה הגדולה ביותר במגזר הקמעונות מאז רכשה קיי-מארט הולדינג קורפ את סירס רובאק ושות' בנובמבר 2004.

מקורות יודעי דבר אמרו שעוד היום (ב') עשויה להתפרסם הודעה על העסקה, שתיצור את מפעילת חנויות הכלבו הגדולה בארה"ב, עם יותר מ-1,600 סניפים ומכירת בסך 31.2 מיליארד דולר. אולם החברה הממוזגת תחזיק במקום הראשון זמן קצר בלבד, מכיוון שהמיזוג המתקרב בין קיי-מארט וסירס ייצור חברה גדולה עוד יותר.

מיי יהפוך למייסי'ס

ג'ורג' ווהלין מחברת הייעוץ ריטייל מנג'מנט קונסלטנטס העריך שפדרייטד תשנה את מותג חנויות מיי, הכוללות את רשת לורד אנד טיילור, למותג מייסי'ס, ותוסיף מוצרים יוקרתיים יותר למגוון המוצרים, במטרה להגדיל את המכירות, השרויות בקיפאון.

החברה הממוזגת תוכל לצמצם את עלויות האספקה והפרסום, ולהתמודד ביתר יעילות בשוק הקמעוני, שעליו חולשות רשתות זולות כגון וול-מארט סטורס, הקמעונאית הגדולה בעולם, ורשתות יוקרתיות כגון ניימן מרקוס גרופ.

"הגודל כן קובע", אמר ג'ון זילינסקי מחברת ההשקעות נויברגר ברמן, המחזיקה במניות פדרייטד ומיי. "ככל שאתה גדול יותר, אתה מתמקח עם הספקים מעמדה טובה יותר".

"הגודל כן קובע"

פדרייטס תשלם פחות מ-36 דולר לכל מניית מיי, ומנכ"ל פדרייטס, טרי לונדגרן, יעמוד ככל הנראה בראש החברה הממוזגת.

ב-25 בפברואר נסגרה מניית פדרייטד בירידה של 22 סנט ובמחיר של 56.97 בבורסת ניו יורק. מ-19 בינואר, היום לפני פרסום הכתבה בוול סטריט ג'ורנל על המו"מ למיזוג בין שתי החברות, איבדה המניה 0.5% מערכה.

מניית מיי, המחזיקה גם במרשל פילד'ס ו-הכט'ס, קפצה ב-1.25 דולר ל-35.35 דולר. מה-19 בינואר זינקה המניה ב-13%.

במהלך המו"מ התגלעו חילוקי דעות בין שתי החברות לגבי המחיר. מיי דרשה מחיר גבוה מכפי שפדרייטד היתה מוכנה לשלם.

ב-22 בפברואר אמר לונדגרן כי אינו מוכן לרכוש חברות במחיר מופרז.

רשתות חנויות הכלבו מתמזגות כדי להתמודד ביתר יעילות עם הרשתות הזולות, כגון טארגט, והרשתות היוקרתיות, כגון ניימן מרקוס. אשתקד נרשמה עליה של 5.3% במכירות חנויות טארגט הפועלות יותר משנה, וניימן מרקוס דיווחה על גידול של 12% במכירות בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 ביולי.

פדרייטד התמודדה עם התחרות הגוברת טוב יותר ממיי. אשתקד נרשמה ירידה של 2.4% במכירות חנויות מיי הפועלות לפחות שנה, לעומת עליה של 2.6% במכירות חנויות פדרייטד.