רואי חשבון החברים במרכז הליכוד גוייסו למערכת הלשכה נגד לחמן-מסר

המחלוקת על מינוי רואי חשבון בחברות קטנות תוכרע בוועדת החוקה בנוכחות חברי הכנסת בלבד

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) נאלץ לדחות להיום (ג') את ההצבעה על תיקון חוק החברות, והודיע שיקיים אותה רק בהשתתפות הח"כים, ללא נוכחות אפילו של נציגי הממשלה.

איתן נדרש לצעד חסר התקדים (ככל הידוע, מעולם לא נעדרו נציגי הממשלה מהצבעה על הצעת חוק ממשלתית) נוכח המתיחות בין לשכת רואי חשבון למשפטני המדינה, בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר.

המחלוקת החריפה, שהגיעה לטונים צורמים בחודשים האחרונים, נוגעת לתיקון שמציעה לחמן-מסר, ולפיו חברות קטנות (מחזור של עד 3 מיליון שקל בשנה) לא יחוייבו למנות רואי חשבון מבקרים על-פי חוק החברות. אם תהיה חובה כזו על-פי חוקים אחרים, כגון פקודת מס הכנסה, היא תוטל לפיהם.

בשיאה של המתיחות דרש נשיא לשכת רואי חשבון, עופר מנירב, מהיועץ המשפטי, מני מזוז, למנות עובד אחר ממשרדו אשר יעסוק בענייני רואי החשבון. הדרישה לא נענתה, מנירב ולחמן-מסר היו אמורים להיפגש לשיחת הבהרה, אך זו טרם התקיימה.

איתן התלונן אתמול על כך שלמתיחות נוסף גוון פוליטי, אשר החריף אותה עקב מסע לחצים אותו מובילים בימים האחרונים גם רואי חשבון שהם חברי מרכז הליכוד. אנשים אלה נכחו אתמול בישיבת הוועדה ועוררו את זעמה של לחמן-מסר. "צפוף בוועדה כמו בישיבה של מרכז הליכוד", אמרה מחוץ לחדר הישיבות.

חבר הוועד המרכזי של הלשכה, רו"ח יוסי חממי, שהוא גם חבר מרכז הליכוד, תקף לאחרונה את לחמן-מסר במכתב שהפיץ בין חברי הכנסת, וגם בין רואי החשבון ואקדמאים חברי המרכז.

הוא קרא להם להתנגד למאמציה לתקן את החוק הפוגע בעסקיהם. במכתב נאמר בין השאר, כי לחמן-מסר "עלולה לפגוע בסדרי המינהל התקין ולתקן חוקים נוספים בסגנון זה".

חממי היה בין רואי החשבון חברי המרכז שבאו להפגין נוכחות בישיבת הוועדה, בנוסף ללוביסטים שמעסיק מנירב בעניין זה.

איתן דחה את ההצבעה על התיקון להיום בכוונה לחסל את המחלוקת בפשרה. ח"כ ורו"ח אהוד רצאבי (שינוי) הציע אתמול, שהפטור מהעסקת רואה חשבון יחול על חברות שהיקף פעילותן השנתי לא עולה על 400 אלף שקל. רצאבי הישעה את חברותו בלשכה לאחר שנבחר לכנסת.