ריקוד קטלני: שחקן שמעד תובע פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל מתיאטרון 'תמונע'

טוען כי מעד בשל שלולית מים שנוצרה על הבמה מחלחול מי גשמים דרך הגג; לדבריו, הפגיעה מהנפילה פוגמת ביכולתו להתפרנס כרקדן

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה נגד תיאטרון "תמונע" בת"א, טוען שחקן התיאטרון העצמאי רועי הסל, כי נפגע קשה במהלך הופעתו בהצגה "פולחן האביב" של סטרוינסקי, ונגרמו לו נזקי גוף הפוגמים ביכולתו להתפרנס ממקצועו כשחקן ורקדן.

הסל, בן 30 מאזור המרכז, תובע באמצעות עוה"ד ענת מולסון וטל נבו, סכום של עד 2.5 מיליון שקל, מהתיאטרון וחברת הביטוח "אריה", המבטחת אותו. בתביעה נטען, כי לפני כשנה החליק הסל במהלך הצגה בה הופיע, בשל שלולית מים שנוצרה על הבמה כתוצאה מחלחול מי גשמים דרך הגג, ופרק בצורה חמורה את כתפו השמאלית.

"לאחר פגיעתו", כך נטען, "המשיך התובע את ההופעה, שכן האולם היה מלא בקהל, אך נוכח הכאבים העצומים בהם חש התובע, הוא התקשה מאוד לסיים את ההופעה, ובסיומה, חבריו למופע החזירו את כתפו למקומה".

השחקן טוען, כי נאלץ ללכת עם מתלה לכתף במשך 6 שבועות, ואולם גם לאחר מכן המשיך לסבול מכאבים חזקים בכתף. בעקבות פגיעתו, הוא סובל מכאבים בלתי פוסקים בכתף, המלווים בהגבלות תנועה. לדבריו, לא רק שאינו מסוגל לשוב לעבודה כרקדן, שכן מצב כתפו אינו יציב וכל תנועה חדה יכולה להביא לפריקה נוספת, אלא שהוא "מוגבל מאוד בסצנות הפיזיות אותן הוא משחק, והוא חווה כאבים חזקים לאחר כל סצנה בה מאומצת כתפו ולו במידה קלה".

השחקן טוען, כי תיאטרון תמונע לא דאג לשטח עבודה תקין, לא העמיד במה תקנית, לא דאג לתקן את הדליפה שנוצרה בגג ולא הסביר לו ולשאר הרקדנים, את הסכנה העומדת להם כתוצאה מן הדליפה ובכך איפשר לו להופיע על במה מסוכנת, מבלי להזהירו מהסכנות הצפויות לו.

לטענת השחקן, הוא נאלץ לוותר על מספר הפקות שונות בהן היה מעורב, הן בתחום הריקוד והן בתחום המשחק. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 569/05).