יעל דן תובעת 152 אלף שקל מרשות השידור: ביטלו ההסכם באופן חד צדדי

טוענת כי ההסכם עמה בוטל ע"י הרשות בשל עבודתה במקביל בגל"צ, וכי בניגוד להבטחות הרשות לא ניתן פיצוי על הביטול ולא נחתם הסכם חלופי

העיתונאית, יעל דן, הגישה לבית משפט השלום בת"א תביעה של 152 אלף שקל נגד רשות השידור.

לטענתה, בתביעה שהוגשה בסדר דין מקוצר בינה לבין רשות השידור, נחתם הסכם על-פיו תעניק יעל דן לרשות השידור שירותים מקצועיים כמגישת תוכניות חדשותיות (אקטואליות), עריכה, הפקה וכתבות תחקיר תמורת סכום חודשי קבוע של 37,394 שקל.

לטענת דן, רשות השידור שילמה לה את מלוא הסכום המגיע לה בגין החודשים פברואר, מארס ומאי 2004. דן טוענת כי עד עתה, עשרה חודשים ממועד הגשת החשבונות בגין החודשים פברואר-מאי 2004, לא שולם לה התשלום המגיע לה עבור אפריל.

בתביעה שהגישה, באמצעות עו"ד ניבי גל אריאלי, נאמר, כי ביוני 2004 נשלח אל דן מכתבו של סמנכ"ל כוח אדם ומנהל ברשות השידור, צבי צימרמן. במכתב מודיעה הרשות, כי בעת החתימה על הסכם העבודה עימה לא נודעה העובדה כי היא מועסקת במשרה מלאה בגלי צה"ל, וזאת בניגוד למקובל בשירות המדינה לעבוד בשתי משרות מלאות בו זמנית. צימרמן כתב לדן, כי המשך עבודתה ברשות השידור תלוי בהפסקת עבודתה בגלי צה"ל או לחילופין צמצום העבודה בגלי צה"ל לשליש משרה.

לדברי דן, עובדת היותה עובדת גלי צה"ל היתה ידועה וגלויה לרשות השידור ואף הוזכרה בחוזה שלה מפורשות. למרות זאת, דן לא עמדה באותו שלב על תשלום הפיצוי המוסכם בגין ביטול ההסכם, ונאותה להצעת רשות השידור להמיר את ההסכם הראשון בהסכם אחר. לטענתה, כעבור שבוע, הודיע לה צימרמן בכתב, על סיום ההסכם בינה לבין רשות השידור בנימוק כאילו היא זו שהודיעה לרשות השידור על סיום החוזה.

לדברי דן, בניגוד להבטחות רשות השידור לא נחתם עימה הסכם אחר, היא נותרה ללא הסכם, ללא פיצוי על ביטולו וללא הסכם חלופי. לדבריה, כל פניותיה אל רשות השידור בדרישה לתשלום החוב על עבודתה באפריל 2004 לא נשאו פרי. דן מבקשת מבית המשפט לחייב את רשות השידור לשלם לה את החוב המגיע לה וכן תשלום דמי הודעה מוקדמת בגין שלושה חודשים כפי שקבוע בהסכם בין הצדדים. טרם הוגשה בקשת רשות להתגונן. (ת.א 18511/05).