קבלן זיפות ו-4 עובדי שירותי כבאות הורשעו בגרימת מות 4 עובדי מרכול חביב בפ"ת

ביהמ"ש גם הרשיע אותם בגרימת חבלה, ברשלנות בעקבות השריפה; בעל המרכול זוכה

דרור גלעדי, שעבד כקבלן זיפות ביום השריפה במרכול חביב בצומת ירקונים בפ"ת, שמעון טסה ראש מדור מניעת דליקות באיגוד כבאות פ"ת, ואלי דקה יעקב בירמן ואברהם הלוי, ששימשו כמפקחי מניעת דליקות באיגוד כבאות פ"ת - הורשעו היום (ה') בבית משפט השלום בנתניה בגרימת מותם ברשלנות של ארבע מעובדות המרכול, שמצאו את מותן בשריפה בפברואר 2000.

הם גם הורשעו בחבלה ברשלנות, בגין פציעתן מכוויות ושאיפות עשן של חמישה עובדים נוספים. כתוצאה מהשריפה נשרף המרכול לחלוטין.

בהכרעת הדין, קבעה השופטת רות לורך, כי שוכנעה מעבר לספק סביר שעבודתו של קבלן הזיפות, דרור גלעדי על גג המרכול בביצוע עבודות איטום באש גלויה עם יריעות ביטומניות - היא הגורם לפרוץ השריפה. זאת בשל שיטת עבודתו המסוכנת. השופטת ציינה, כי השתכנעה מעבר לספק סביר, כי הוא התרשל בעבודתו בכך שלא נקט באמצעי הבטיחות הנדרשים.

בנוגע לאשמה של רשות עובדי הכבאות בפ"ת, קבעה השופטת, כי שוכנעה מעבר לספק סביר, כי כל ארבעת הנאשמים התרשלו בתפקידם וכי התנהגותם הרשלנית היוותה גורם משמעותי למהירות התפשטותה של האש, לחוסר היכולת לכיבוי האש והכשלון בחילוץ הלכודים. "בסופו של יום הביאה התנהגותם לתוצאות הטרגיות של השריפה", היא ציינה.

השופטת הדגישה בפסק הדין, כי הנאשמים הודו בחקירתם במשטרה בפרטי הרשלנות שיוחסו להם ובאחריותם לתוצאות האסון המתבטאת בעיקר בחוסר התייחסות לליקויים, שנמצאו במרכול בעת הביקורות התקופתיות.

בנוגע לנאשם, מאיר אפרים, הבעלים של המקרקעין עליהן בנוי המרכול, החליטה השופטת לזכותו מחמת הספק וזאת, לדבריה, לאחר ששוכנעה בדבר קיומו של ספק סביר באשר לאחריותו. היא הסבירה, כי מדובר בספק סביר בדבר קיומה של חובת זהירות קונקרטית של הנאשם, ספק העומד גם במבחן השכל הישר וניסיון החיים. (ת"פ 2204/03).