בכירים בחברת סרונו יגיעו ביוני לישראל לבחון המשך השקעותיהם

בלשכת המדען הוחלט שלא לדרוש מסרונו החזרים על סגירת פעילותה, אלא לדון בהמשך ההשקעות

בכירים בחברת סרונו העולמית, שלפני מספר חודשים סגרה בישראל את מפעל אינטרפארם והפסיקה את פעילותה, יגיעו ביוני לישראל לפגישות עם המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, במטרה לדון בהמשך השקעותיו של הקונצרן בישראל. כך נודע ל"גלובס".

עם זאת, סרונו אינה עתידה להודיע על השקעות ענק בהקמת מפעל חלופי לזה שסגרה בנס ציונה, אלא על התעניינות במיזמי ביו-טכנולוגיה. בלשכת המדען הוחלט באחרונה שלא לדרוש מסרונו החזרים או פיצוי על סגירת פעילותה בישראל, אלא להמשיך לנהל מגעים על השקעות עתידיות נוספות.

אינטרפארם פעלה בישראל באמצעות אינטרפארם תעשיות, שהתמקדה בפעילות הייצור, ואינטרפארם מעבדות, שעסקה במו"פ. קבוצת המו"פ של אינטרפארם מעבדות (אינטר לאב) ממשיכה לעסוק בפיתוח ביו-טכנולוגי, וצוות של אינטרפארם מעבדות עוסק כיום במיפוי פעילות הביו-טכנולוגיה בישראל, לאיתור הזדמנויות השקעה עבור סרונו.

במסגרת מיפוי ההזדמנויות בביו-טכנולוגיה, שמבחינת סרונו העולמית עשוי להביא לגילוי המולקולה הבאה שתהווה את מנוע הצמיחה העתידי שלה, ממפה הקבוצה, בראשות מנכ"ל אינטרפארם ד"ר עזרא עוזיאל, גם את הפעילות של חברות היישום של האוניברסיטאות, וכן נפגשת עם חברות ויזמים.

באינטרפארם ישראל עדיין מועסקים 50 עובדים, 25 מהם עוסקים בסגירה סופית של פעילות הייצור, שנעשתה עד כה באמצעות חברת אינטרפארם תעשיות.

ממחצית שנה זו תעסיק אינטרפארם מעבדות את 25 המדענים ואנשי הצוות הנותרים בפעילויות מו"פ ופיתוח עסקי עבור הקונצרן, לצורך איתור הזדמנויות השקעה וכן המשך טיפול במערכות מידע, נכסים, ורכוש החברה בנס-ציונה.

בתגובה נמסר מהנהלת החברה, כי "לקראת סוף יוני מתעתדים להגיע בכירי קונצרן סרונו לישראל במטרה להיפגש עם המדען הראשי ולדון בהמשך השקעותיו של הקונצרן בארץ". לא ניתן היה להשיג תגובת המדען הראשי עד מועד סגירת הגיליון.