גורמים בעירייה: הסכמת זאבי להנמכת המגדלים בכרמל תכופף יזמים נוספים

הסכם בין זאבי לעיריית חיפה: יבנה 11 קומות עם 320 יח"ד - ולא, יקבל את הפרש זכויות הבנייה בגרנד קניון

בצעד מפתיע הודיע לפני מספר ימים גד זאבי לוועדה המחוזית חיפה לתכנון ובנייה, כי הוא מסכים לתקן את תוכניתו להקמת מגדלי המגורים בכרמל. זאבי הסכים לתקן את התוכנית בעקבות התנגדות חריפה של עיריית חיפה להקמת המגדלים, שתוכננו להיות בני 30 קומות.

באחרונה שינתה העירייה את מדיניותה לגבי בנייה לגובה בכרמל, והיא מתירה להקים בניינים לגובה של עד תשע קומות בלבד, ובמקרים יוצאי דופן עד 11 קומות. לדברי גורמים בעיריית חיפה, "אין ספק שהסכמתו של זאבי להתפשר עם העמדה של עיריית חיפה תיצור אפקט דומינו, וכבר בקרוב ישונו תוכניות של יזמים נוספים שביקשו אף הם לבנות לגובה רב מדי באזור הכרמל, בניגוד למדיניות החדשה של העירייה. בימים האחרונים כבר פנו חלק מהיזמים וגיששו לגבי שינוי התוכניות שלהם, אחרי שהבינו כי יהיה להם סיכוי קטן להמשיך ולהיאבק בעירייה אחרי שראש הלוחמים נגד המדיניות החדשה, זאבי, התקפל".

זאבי וראש עיריית חיפה, יונה יהב, סיכמו לפני מספר ימים, כי העירייה תתמוך בבקשה המתוקנת של זאבי למחוזית, ולפיה יוקמו מגדלים של 11 קומות לכל היותר, שיכללו 320 יחידות דיור.

הסדר הפשרה בין זאבי ליהב קובע, בין היתר: אם פרויקט המגורים, שנקרא "מגדלי מגידו", יכלול פחות מ-320 יחידות דיור, תסכים העירייה לאשר את ההפרש בין ההיקף המופחת שתאשר הוועדה המחוזית לבין התוכנית שתוגש (320 יחידות דיור) כתוספת זכויות בנייה למגורים בפרויקט הגרנד קניון בחיפה.

יהב הינחה את מהנדס העיר לקדם את הפרויקט בעדיפות הגבוהה ביותר, וכל פנייה לקבלת חומר ו/או השלמת מסמכים מקבוצת זאבי תכותב בהעתק ללשכת ראש העיר; תתקיים פגישת המשך לגבי מימון פינוי בית הספר דוד ילין עליו יוקם פרויקט המגורים של זאבי. זאבי אמור היה לממן את מלוא עלות העתקת בית הספר, אך כעת יש לשנות הסדר זה בעקבות טענת זאבי, כי ההסכם הקודם נחתם כאשר דובר על הקמת 800 יחידות דיור בפרויקט מגדלי מגידו. זאבי ביקש לקיים בוררות בנושא זה. העירייה לא מסכימה בשלב זה לבוררות.

אי ההסכמות לגבי הבנייה בפרויקט מגדלי מגידו גרמו בשנה האחרונה לסכסוך חריף בין זאבי ליהב. ראש העיר הקודם, עמרם מצנע, אישר לזאבי להקים את הפרויקט במתכונתו המורחבת, וכאשר נכנס יהב לתפקידו - לפני כשנה וחצי - החל לפעול נגד התוכנית ונגד תוכניות בנייה נוספות שטרם אושרו סופית על-ידי הוועדה המחוזית, ושבהן היתה בנייה לגובה רב בכרמל.

זאבי הודיע בפגישה עם יהב לפני מספר ימים, כי בכוונתו להתחיל להקים את המבנה הראשון בפרויקט ללא קשר לפינוי בית הספר. על-פי ההסכם שהיה בשעתו, אמור זאבי לפנות את הקרקע של בית הספר דוד ילין, ולבנות בית ספר חדש ברמת הדר. יצוין, כי המבנה הראשון בפרויקט אמור לקום בחזית רחוב יפה נוף. מהנדס העיר, ד"ר יעקב רוט, אמר בפגישה בין זאבי ליהב, כי התוכנית תזכה לטיפול בעדיפות הגבוהה ביותר. הוא ציין, כי ניתן להעביר את הפרויקט לאישור הוועדה המחוזית ללא עדכון סקר ההשפעה על הסביבה.