המשטרה חוקרת: ברוקרים ודילרים בחדרי מט"ח הימרו בקלפים; המנצחים קיבלו העדפה בעסקאות

גורם במשטרה ל"גלובס": "בעקבות מה ששמענו בשוק, אם אכן יש עבירה במעשים, ניתן לייחסה לכל הדילרים בבנקים ולכל חברות הברוקרים"

הזעזועים בעולם הבנקאות באים אחד אחרי השני. כמה ימים לפני חשיפת פרשת החשד להלבנת ההון בבנק הפועלים, הוציאה המשטרה הודעה תמימה על חשדות למתן שוחד וטובות הנאה בין חברת ברוקרים לבין דילרים העובדים בחדרי העסקאות של בנקים בישראל, בנוגע לעסקאות במטבע-חוץ. ואולם, החקירה פתחה תיבת פנדורה של מלחמות אישיות בין מנהלי חברות הברוקרים המתווכות בין הבנקים.

היום אנו חושפים לראשונה, כי המשטרה חושדת שדילרים ואף מנהל חדר עסקאות באחד הבנקים, נהגו להמר במשחקי קלפים עם הברוקרים, ואם היו מפסידים כספים, היו מבצעים עסקאות עם אותו ברוקר כדי לכסות עליהם. דילרים ותיקים מספרים גם על טיולי הימורים לחו"ל של ברוקרים ודילרים. מאחורי הקלעים עומדות כמה דמויות מפתח באחד הבנקים הגדולים.

בניגוד לפרסומים מנופחים אחרים, החשדות בשעה זו הם שברוקרים מחברות פרטיות, נתנו לדילרים, שהם עובדי הבנקים, טובות הנאה בדמות ארוחות בסך מאות שקלים במסעדות, כרטיסים לאירועי ספורט ואפילו טיסות לחו"ל.

גורם במשטרה אמר ל"גלובס", כי עד כה נחקרו בפרשה ארבעה ברוקרים ודילרים. לדבריו, "החשדות נפלו לכאורה על עובדים מבנקים שונים, אבל על חברת ברוקרים אחת - איי.אל.אס". עם זאת, הדגיש, "בעקבות מה ששמענו בשוק, ניתן לומר שאם אפשר לייחס עבירה כלשהי בגין המעשים, ניתן לייחסה, לכאורה, לכל הדילרים בכל הבנקים ולכל חברות הברוקרים".

[ הרחבה - היום במהדורה המודפסת ]