מיזוג בין רו"ח ברייטמן ואלמגור למשרד מס' 1; דורון יתמזג בקסלמן - ויהפכו למשרד מס' 3

הערכות: ייצוג BDO עשוי לחזור למשרד בבלי * מו"מ למיזוגים בין קסירר לזינגר-ניר ובין פורר לרצ'קובסקי

משרדי רואי החשבון ברייטמן-בר-לבב-פרידמן ואלמגור הודיעו היום (ד') על מיזוגם למשרד ראיית החשבון והייעוץ הגדול ביותר בישראל. במשרד יהיו 630 עובדים, ומחזורו המוערך יהיה כ-40 מיליון דולר בשנה. המיזוג ייכנס לתוקף ב-1 בינואר.

משרד אלמגור נכנס למיזוג ללא משרד דני דורון, עימו התמזג בשנה שעברה. משרד דורון, המעסיק 60 עובדים, יתמזג בקרוב עם משרד קסלמן, וגם מיזוג זה ייכנס לתוקף ב-1 בינואר.

משרד ברייטמן, בראשותו של יגאל ברייטמן, מונה כיום 380 עובדים, לאחר מיזוג לפני כשנה עם משרד פרידמן-שפירא. ברייטמן אמר ל"גלובס", כי כאשר מדובר בפירמות איכותיות, ניתן לבצע בהצלחה שני מיזוגים גדולים בתוך פרק זמן קצר יחסית. שני המיזוגים הכפילו תוך פחות משנתיים את גודלו של משרד ברייטמן.

משרד אלמגור, בראשותו של יהלי שפי, מעסיק 250 עובדים (ללא עובדי דורון). משרדי ברייטמן ואלמגור משתפים פעולה מזה מספר שנים בחברת נאמנות משותפת. בראש המשרד החדש יעמוד ברייטמן, ושפי יהיה ממלא מקומו. איש המיסים המוביל יהיה צבי פרידמן ממשרד אלמגור, וברייטמן ימשיך לנהל את מחלקת המיסים.

בשלב זה, ימשיכו ברייטמן ואלמגור לפעול ממשרדיהם הנוכחיים במגדל רסקו (ברייטמן) ובבית אבא הלל (אלמגור). ברייטמן אמר, כי נראה שהמשרד המאוחד יזדקק לשטח של כ-5,000 מ"ר, ובכוונת מנהליו למקם אותו בתל-אביב. גם בחיפה יהיה צורך בהעתקת שני המשרדים למיקום חדש ומשותף.

המשרד ייצג בישראל את רשת דלוייט-טוש, החמישית בגודלה בעולם, בעלת מחזור של 9 מיליארד דולר בשנת הכספים היוצאת. משרד אלמגור היה עד כה חבר ברשת BDO, השישית בגודלה בעולם (בהפרש ניכר מחמש הגדולות).

יצויין, כי זוהי הפעם השנייה בה מאבדת BDO את ייצוגה בארץ. בעבר יוצגה הרשת בידי משרד בבלי, עד למיזוגו עם ברוידא. לאחר פירוק המיזוג בין בבלי לברוידא, נותר משרד בבלי ללא ייצוג בינלאומי, ובענף מעריכים, כי הוא עשוי לשוב לשורות BDO. לא ניתן היה לקבל את תגובת מנהל המשרד, יאיר רבינוביץ.

משרד ברייטמן-אלמגור יבקר את דו"חותיהן של למעלה מ-100 חברות ציבוריות, ובהן: בנק המזרחי, הפניקס, הפועלים שוקי הון, סולל בונה, תשלו"ז, פריקלאס טאואר סמיקונדקטור וכלל תיירות. לקוחות נוספים של המשרד: קוקה-קולה ישראל, אל-על, שיכון ופיתוח, קבוצת אורי דורי, נשר, חיפה כימיקלים, רשות הדואר, הרשות השנייה ועיריית ירושלים. המשרד ישרת גם לקוחות בינלאומיים של רשת דלוייט-טוש בפעילותם בישראל, ובהם ג'נראל מוטורס, מיקרוסופט, מריל לינץ', COM‏3, קרייזלר ואלי לילי.

מנהל משרד קסלמן, אבי ברגר, אמר ל"גלובס", כי המיזוג עם משרדו של דורון - הנשיא הקודם של לשכת רואי חשבון - ייצא לפועל בקרוב. ההערכה היא, כי המיזוג בא בעקבות החלטת הרשת הגדולה בעולם, פרייס-ווטרהאוס-קופרס, למסור את ייצוגה בישראל למשרד קסלמן, ועלייה בהיקף פעילות המשרד בעקבות כך.

ברגר ימשיך להיות השותף המנהל של משרד קסלמן, ודורון יקבל תפקיד בכיר במשרד בתחום הפיתוח העיסקי. במשרד, השלישי בגודלו בארץ, יהיו קרוב ל-600 עובדים, ומחזורו המוערך יהיה כ-40 מיליון דולר בשנה. משרד סומך-חייקין הוא השני בגודלו בישראל, ובו למעלה מ-600 עובדים בעקבות המיזוג עם ברוידא, וגם מחזורו המוערך הוא למעלה מ-40 מיליון דולר.

בשבועות הקרובים צפויים מיזוגים נוספים בענף ראיית החשבון. כפי שפורסם ב"גלובס", מתנהל מו"מ למיזוג בין משרד ליובושיץ-קסירר (החבר ברשת ארתור אנדרסון) לבין משרד זינגר-ניר, וכן מתנהל מו"מ למיזוג בין משרד קוספט-פורר-גבאי לבין משרד רצ'קובסקי-פריד מחיפה