ניר למפרט מגונן על "הדוגמניות": הרשות השנייה לוקה בשיכרון כוח, מתחסדת ומתערבת ברגל גסה

מנכ"ל ערוץ 10: "סימון שידורים לגילאי 14 ומעלה מדבר על תוכניות פורנוגרפיה ואלימות - ו'הדוגמניות' לא עומדת בהגדרות האלו"

"השגיאה של הרשות השנייה בדיעבד היא אי חיוב ערוץ 10 לעמוד בכל מחויבויותיו, כמו דרמה ותעודה, שכן אם היה כך, תוכנית כמו 'הדוגמניות' היתה מוצאת עצמה משודרת בשעה 23:00 ממילא".

כך אמר מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, במהלך הדיון הציבורי שנערך הבוקר (ג') בעניין שידור סדרת הריאליטי "הדוגמניות" בערוץ 10. השימוע בעניין הסדרה יתקיים מחר (ד') במעמד ראשי ערוץ 10 ומועצת הרשות השנייה, ולאחריו יתקבלו החלטות באשר לשעת השידור של התוכנית החל מיום ראשון הקרוב.

"הרשות השנייה מכתיבה, מתוקף החוק, את מספר תוכניות הדרמה, ולכן זה לא חופש ביטוי מוחלט", אמר שקלאר בהמשך לדבריו של מנכ"ל ערוץ 10, ניר למפרט. שקלאר הודה כי הדיון בעניין הסדרה צריך היה להתקיים לפני ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי האחרון, להגביל את שעת שידור התוכנית, דבר שבפועל לא קרה, לאחר שוועדת הטלוויזיה חזרה בה מהחלטתה עד לשימוע.

ניר למפרט, מנכ"ל ערוץ 10, אמר כי הנושא המרכזי בוויכוח הוא לא "הדוגמניות", אלא חופש הביטוי. "הרשות השנייה לוקה בשיכרון כוח ומתערבת ברגל גסה. הרשות מנסה להכניס יד ארוכה ולהתערב במסך, אך ההתערבות הזו היא נשק יום הדין. כמנכ"ל וכעורך ראשי של הערוץ, איני מוצא שהתוכנית אינה עונה על החוק ואין סבירות קיצונית שלא לעלותה למסך", אמר.

באשר להחלטת הרשות לסמן את התוכניות לצפייה מגילאי 14 ומעלה אמר למפרט, אשר קרא לרשות "מתחסדים" כי, "סימון שידורים לגילאי 14 ומעלה מדבר על תוכניות פורנוגרפיה, אלימות ורמיזות מיניות. ה'דוגמניות' לא עומדת בהגדרות אלה. אם הצופה ירגיש שהתוכנית היא לא בגבול הטעם הטוב, הוא יכול להעביר ערוץ. יש כאן התעלמות מהמציאות התקשורתית, שהיא רב ערוצית".

ח"כ אתי לבני, האחראית על מעמד האישה בכנסת, אמרה על התוכנית כי הבנות המשתתפות בה משמשות כ"שוק בשר" ושהמלחמה בין הבנות היא בבחינת עליבות. עוד הוסיפה לבני, כי קיים חשש לפיו התוכנית יכולה לעודד אנורקסיה וכי יש הצדקה להעבירה לשידור בשעה 22:00.