מיקרוסופט משיקה בסאן פרנסיסקו את "חלונות 98'"

המחיר - 109 דולר * הערכות: תצליח פחות מקודמותיה * למעלה מ-250 יצרני מחשבים אישיים ישווקו את המערכת

מייקרוסופט תודיע היום (ה') בסן פרנסיסקו, באירוע השקה רב משתתפים, על זמינות עולמית של מערכת ההפעלה 98' WINDOWS, אשר עולה על הגירסאות הקודמות של WINDOWS, הן מבחינת יכולות לצורכי עבודה, והן באפשרויות הבידור והמשחק.

מייקרוסופט תרחיב את שעות התמיכה הטכנית הרגילות שלה לשני סופי השבוע הקרובים, מתוך צפי לצורך מוגבר בעזרה ובשידרוג.

למעלה מ-250 יצרני מחשבים אישיים, המספקים יחדיו %96 מן המחשבים המשווקים לשוק הביתי ברחבי העולם, מתכננים לשווק בתוך 30 יום את מחשביהם, כשתוכנת חלונות 98' מותקנת עליהם מראש.

עוד הודיעה מייקרוסופט, כי מערכת ההפעלה זמינה מיידית ביותר מ-12 אלף חנויות קמעונאיות, ומחירה 109 דולר.

היתרונות הבולטים של חלונות 98' לפי מייקרוסופט, הם: שיפור קלות השימוש באמצעות שילוב אינטרנט, יכולות שידור משופרות, ותמיכה בטכנולוגיות חדשניות כגון USB ו-DVD, ביצועים ואמינות משופרים במיגוון חדש של חומרה, ויכולות בידור למחשב האישי.

חלונות 98' לא תושפע ככל הנראה מן התפנית החיובית שחלה שלשום (ג') במערכה המשפטית, המתנהלת זה מספר חודשים בין מייקרוסופט לבין משרד המשפטים האמריקני.

הוויכוח המשפטי נסוב סביב זכותה של מייקרוסופט לכלול דפדפדן (בראוזר) לגלישה באינטרנט, כחלק ממערכת ההפעלה WINDOWS ‏95'. שלשום זכה ביל גייטס בניצחון גדול, כאשר שופט ביהמ"ש פסק בערעור, כי מייקרוסופט רשאית לכלול את הבראוזר.

האנליסטים לא צופים שחלונות 98' תהיה הצלחה מסחררת. בשבועות האחרונים אפילו מייקרוסופט עצמה המעיטה את הציפיות לכך, שההכנסות מחלונות 98' יהיו גדולות.

יתירה מכך, נראה ששוררת דעה כללית של אמריקה העיסקית, שאפשר לוותר על השידרוג הזה ולחכות ל-NT WINDOWS - גירסה עדכנית וחזקה יותר של מערכת הפעלה המיועדת למחשבי רשת גדולים.

מנהלי מייקרוסופט מודים, שלא השקיעו בפירסום של חלונות 98' אפילו קמצוץ מן ההשקעות בחלונות 95', אשר הגיעו ל-200 מיליון דולר. במקרה הנוכחי הסתפקו להערכת האנליסטים, בכ-10 מיליון דולר בלבד.

יוסוף מדי, מנהל השיווק של WINDOWS במייקרוסופט, אמר לניו-יורק טיים: "מלבד הכיסוי הנרחב בהקשר למשרד המשפטים אני חושב, ש-WINDOWS ‏98' הוא מוצר שלא היתה סביבו התלהבות מוגזמת".

מתקבל הרושם, שההשקה תהיה שקטה יחסית, למרות שיש משווקים שמתכננים פעילות מיוחדת. קומפיו אס.איי, רשת חנויות המחשבים הגדולה ביותר בארה"ב, מתכוונת לפתוח את חנויותיה כל הלילה ביום רביעי, בניסיון להפוך את ההשקה ל"אירוע שיווקי".

"אין לי מושג כמה מייקרוסופט השקיעה", אומר אחד ממנהלי קומפיו אס.איי, "אבל הממשלה נתנה להם כל כך הרבה פירסומת חינם, שיש כיום הרבה יותר עניין בחלונות 98', מכפי שניתן היה להשיג אי פעם בכל צורה אחרת"