ויקטור הלפרט הקים חברה להשקעות בישראל; תגייס 18 מ' ד' בוול-סטריט

השותפים של הלפרט, לשעבר אחראי על תחום חברות היי-טק ישראליות במחלקת המחקר של סלומון סמית' בארני: ישראל פרידר, גלן שר ודל שניידר

אתמול הוגש לרשות לני"ע האמריקנית תשקיף שונה מהרגיל של חברה אלמונית. חברה בשם Israel Technology Acquisition הגישה טיוטת תשקיף לגיוס של 18 מיליון דולר, באמצעות הנפקה של 3 מיליון חבילות המכילות כל אחת מניה אחת ו-2 אופציות לרכישת מניה לפי מחיר מימוש של 5 דולר.

מחירה של כל יחידה עומד על 6 דולר, ולפיכך שוויה של החברה בעת ההנפקה צפוי לעמוד על 22.5 מיליון דולר (כולל הון מניות המוחזק על-ידי בעלי העניין בחברה). בדילול מלא, כולל אופציות להמרה למניות, יעמוד שווייה של החברה על כ-58 מיליון דולר.

על מי ומה מדובר? ובכן, Israel Technology Acquisition היא חברה חדשה יחסית וריקה מתוכן, שהוקמה רק לפני חודש ימים במדינת דלוור בארה"ב. החברה מגדירה עצמה כחברה ייעודית לשם רכישה, דהיינו חברה שכל מטרתה היא לרכוש עסק בעל פעילות ייצור או מו"פ בישראל. רכישה, כהגדרתה, כוללת מיזוג, החלפת מניות, רכישת נכסים או כל קומבינציה עסקית אחרת.

כיום מוגבלים משאביה של ישראל טכנולוג'י לפעילויות ארגוניות בלבד. במילים אחרות, ישראל טכנולוג'י דומה לשלד בורסאי המעוניין ליצוק לתוכו פעילויות של חברות ישראליות.

השקיעו 25 אלף דולר

כמו בהרבה מקרים, חלק הסיפור האמיתי מאחורי החברה מתגלה במבט אל רשימת בעלי המניות שלה. הון המניות של החברה כולל כיום רק 750 אלף מניות, כאשר ישראל פרידר, גלן שר ודל שניידר מחזיקים כל אחד ב-30% מהמניות, בעוד ויקטור הלפרט מחזיק ב-10% הנותרים. כל אחד מהשלושה הראשונים ידולל לאחר ההנפקה ל-6%, בעוד הלפרט ידולל ל-2%. כך ייוותרו בעלי השליטה בחברה עם 20% מהון המניות, בעוד ציבור המשקיעים בהנפקה יחזיק ביתרת ה-80%.

סביר להניח כי לרוב הקוראים, השם ויקטור הלפרט מוכר יותר מאשר שמותיהם של שלושת בעלי המניות הגדולים. הלפרט היה בעברו מנהל מחלקת המחקר בבנק ההשקעות סלומון סמית' בארני. במסגרת תפקידו זה התמקד הלפרט בניתוח חברות היי-טק ישראליות. טרם תפקידו בסמית' בארני, כיהן הלפרט כסגן נשיא של חטיבת המחקר בבנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס. כיום מנהל הלפרט קרן השקעות פרטית על שמו, המשקיעה בחברות קטנות עד בינוניות.

ישראל פרידר, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל החברה, נותן כיום שירותי ייעוץ לחברת טלדטה והיה עד לאחרונה נשיא ומנכ"ל קרדן תקשורת, חברת השקעות פרטית. הרזומה של פרידר כולל גם כהונה כסגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת אי.סי.איי.

גלן שר, סמנכ"ל הכספים של החברה, היה בעברו מנהל חטיבת בנקאות ההשקעות של CIBC. דל שניידר, סגן נשיא בחברה, כיהן עד לאחרונה כסגן נשיא בפועלים ונצ'רס. טרם תפקיד זה כיהן שניידר כעוזר לאחראי על תחום המשכנתאות בבנק כרמל. כל הארבעה השקיעו בחברה 25 אלף דולר תמורת 750 אלף מניות, דהיינו 0.033 דולר למניה.

סוג של חברת אחזקות

ישראל טכנולוג'י מעוניינת להירשם למסחר ברשימת הבולטין בורד. חתם ההנפקה הוא בית השקעות אלמוני בשם EarlyBirdCapital, אשר יקבל את האופציה לרכוש מהחברה 450 אלף יחידות נוספות, בתוך 45 יום ממועד השלמת ההנפקה. ישראל טכנולוג'י צופה כי הסכום נטו אשר יזרום לקופתה, בניכוי עמלת חתמים, יעמוד על כ-16.2 מיליון דולר. כ-15.3 מיליון דולר מתוכם יופקדו בחשבון נאמנות בבנק ג'יי.פי.מורגן צ'ייס בניו-יורק.

למרות שהחברה מציינת בתשקיף כי אין בכוונתה לרכז את מאמציה במציאת רכישות פוטנציאליות בענף תעשייתי אחד בלבד, כוונתה הראשונית היא לחפש חברות תקשורת ותוכנה ישראליות. "אנו מאמינים כי ישראל מהווה אפיק השקעה אטרקטיבי, בעיקר עקב המספר הגדול של מדענים ואנשי טכנולוגיה הקיימים בה בהשוואה למדינות אחרות בעולם, כמו גם הטבות מס ומימון ממשלתי והמוניטין שיש למדינה כאחד ממרכזי היזמות הטכנולוגית הגדולים מחוץ לארה"ב", מסבירה החברה את ייעודה. החברה עדיין לא מצאה לעצמה יעד לרכישה.

ישראל טכנולוג'י מתעדת, למעשה, להיות מעין חברת אחזקות של חברות טכנולוגיה, כאשר התנאי המקדים לרכישה הראשונה של החברה, הוא שמחירה בשוק יהיה מינימום 80% משווי הנכסים נטו של ישראל טכנולוג'י. משרדיה של החברה נמצאים ברחוב קרליבך בתל-אביב. *